Test kamiona: Isuzu N35 H

Auto 15. okt 201612:17 > 12:22
Izvor: Auto magazin

Ovaj kamion, iako spada u bruto 3,5 tona kategoriju, za razliku od konkurencije koja je nastala na bazi samonosećih karoserija kombija, ima kamionski projektovanu šasiju, kao i mnogobrojna kamionska rešenja.

Kamioni Isuzu za srpsko i uopšte evropsko tržište, zapravo se proizvode u Japanu. U Italiju u fabriku gde se sklapaju dolaze u lotovima kao polusklopljeni proizvodi, gde dobijaju konačan oblik.

Zbog toga što se ugrađuju samo pneumatici, akumulatori i tečnosti poreklom iz Evropske unije, ovo vozilo ne spada u kategoriju „Made in EU“, već se klasifikuje kao čistokrvno japansko vozilo.

Auto magazin je imao prilike da testiramo kamion bruto nosivosti od 3,5 tone. Zvanično, ovo je lako dostavno vozilo, a u realnosti pravi kamion koji se vozi sa vozačkom dozvolom B kategorije.

Auto magazin

To mu sa jedne strane otežava posao time što se korisna dozvoljena nosivost smanjuje usled težine same kamionske šasije. Konstrukcija test kamiona omogućava do 23,8 kubika robe u samo šest metara dužine, u formi sanduka sa ciradom dimenzija 4200x2200x2200 milimetara.

Sa druge strane, šasija od „C“ profila, visine 216 mm i debljine 6 mm, sa lakoćom trpi pretovar i sposobna je da pretrpi ekstremno preopterećenje od dve tone korisne nosivosti.

Motor testiranog kamiona je iz serije „4JJ1“, poznate još iz ranijih Isuzu kamiona i „D-maks“ pikapova prve generacije. U verziji Euro 5b+, koja raspolaže sa 88 kW (120 KS), više je nego dovoljna za gradske i prigradske uslove.

Auto magazin

Postoji ista ovakva opcija sa Euro 6 verzijom, kada snaga skače na 150 „konja“, ali zbog dodatka „ed-blu“ tečnosti i dodatnih delova, skuplja je oko dve hiljade evra.

Menjač je, kao i sve ostale komponente, Isuzuov proizvod. Ima pet brzina, koje su sasvim dovoljne za svakodnevne uslove eksploatacije, ne samo po gradu već i u međugradskoj vožnji.

Za gradsku vožnju su sasvim dovoljne prve četiri, s obzirom da je četvrta prilično duga. Petu „traži“ tek preko 70 km/h. Ona takođe ima dug prenosni odnos, pa je odgovarajuća i za vožnju auto-putem.

Auto magazin

Motor trenutno reaguje na pritisak pedale gasa ali se obrtaji relativno sporo dižu, pa je potrebno računati na tu pauzu prilikom dodavanja međugasa kako vas teret ne bi povukao napred.

Međugas je posebno potreban prilikom vraćanja iz treće u drugu brzinu, s obzirom da menjač pomalo zapinje. Doduše, vožen je potpuno nov kamion i verovatno je potrebno malo vremena da se menjač razradi.

U praksi su se 120 „konja“ i 300 Nm pokazali kao više nego dovoljni za prevoz uobičajenog tereta, sa vrlo pristojnim performansama i povoljnom potrošnjom pretežno gradske vožnje.

Auto magazin

U kabini je vrlo tiho za ovu klasu vozila. Malo izraženije krkoljenje motora se čuje samo dok je hladan a radnu temperaturu dostiže vrlo brzo. Kabina je vrlo prostrana i komforna.

U odnosu na laka komercijalna vozila sa haubom ispred, „isuzu“ je pravo otkrovenje zahvaljujući kabini koja je prostrana kao u velikim kamionima.

Iako ima dosta pregrada za odlaganje stvari i sitnica, nema specijalnih rešenja za držanje dokumenata, kao što je to slučaj kod nekih „evropljana“.

Auto magazin

Volan se podešava po visini i dubini, a sedište je oslonjenjeno na mehaničke opruge, pa je vrlo udobno. Veliki sferni retrovizori olakšavaju precizno manevrisanje i preglednost vozila.

„Isuzu“ je iznenadio malim prečnikom okretanja, pogotovo u poređenju sa konkurencijom sa haubom napred. Kamionom se lako i precizno manevriše na tesnim prostorima, pa ga je lako uparkirati čak i na standardna parking mesta za putničke automobile. Razvoz robe po centru grada nije nikakav problem, s obzirom da je vrlo okretan.

Glavne prednosti „isuzu N35 H“ se ogledaju u malim troškovima eksploatacije zahvaljujući skromnoj potrošnji goriva, pristupačnom servisiranju i servisnim intervalom od 20.000 kilometara ili jednom godišnje. Garancija na vozilo je dve godine bez ograničenja kilometraže.

Autor teksta: Aleksandar Bursać

Auto magazin

Tehničke karakteristike:

Motor: 4 cilindra, Euro 5B+, zapremina 2999 ccm, snaga 88 kW (120 KS) pri 2800 o/min, maks. obrtni moment 300 Nm pri 1600-2800 o/min, akumulator 2×70 Ah, menjač manuelni, 5 stepeni

Dimenzije: međuosovinski razmak 3395 mm, bruto masa 3500 kg, zapremina tovarnog prostora 23,8 kubna metra, dimenzije tovarnog prostora 4200/2200/2200 mm, rezervoar 93 l, pneumatici 205/75 R16C

Oprema

Standard: ABS sa EBD, ESP, ASR, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, disk kočnice napred i nazad, el. pokretani retrovizori, grejač retrovizora, maglenke, dnevna svetla, radio CD/MP3 sa USB p