Ušteda goriva novim sistemom ubrizgavanja vode u cilindre

Auto 27. jan 201712:34 > 12:47
Izvor: Auto magazin

Da li ste znali da se čak i kod naprednih benzinskih motora ne iskoristi oko 20 odsto goriva? Deo benzina se upotrebljava za hlađenje umesto za pogon, posebno pri velikim brzinama.

Boš zahvaljujući svom novom sistemu ubrizgavanja vode pokazuje da to ne mora biti tako, piše Auto magazin. Posebno prilikom velikog ubrzanja ili vožnje po autoputu, ubrizgavanjem dodatne količine vode moguće je smanjenje potrošnje goriva do 13 odsto.

Ušteda goriva koju nudi ova tehnologija posebno se prikazuje u trocilindričnim i četvorocilindričnim daunsajzing motorima: drugim rečima, upravo u onim motorima koji se nalaze ispod haube bilo kog prosečnog automobila srednje veličine.

Raniji uglovi paljenja znače da motor radi mnogo efikasnije. Na osnovu toga, inženjeri mogu dobiti dodatnu snagu iz motora, čak i u moćnim sportskim automobilima.

Osnova takve inovativne tehnologije motora je jednostavna: motor se ne sme pregrejati. Kako bi se to sprečilo, dodatna količina goriva se ubrizgava u gotovo svaki benzinski motor na današnjim putevima. To gorivo isparava, hladeći delove bloka motora.

Inženjeri kompanije Boš su uz pomoć ubrizgavanja vode iskoristili taj princip fizike. Pre nego što se gorivo zapali, raspršeni mlaz vode ubrizgava se u usisni kanal. Visoka latentna toplota isparavanja vode omogućuje efikasno hlađenje.

Zbog toga je potrebna veoma mala dodatna količina vode: na svakih sto kilometara vožnje potrebno je samo nekoliko stotina mililitara vode. Kao rezultat toga, kompaktan rezervoar za destilovanu vodu koji snabdeva sistem ubrizgavanja je potrebno dopuniti tek nakon nekoliko hiljada kilometara.

A ako se rezervoar isprazni, nema razloga za brigu: motor će i dalje raditi bez problema – iako bez većeg obrtnog momenta i niže potrošnje koju omogućava ubrizgavanje vode.

Auto magazin

„BMW M4 GTS“ je prvo proizvedeno vozilo koje odlikuje inovativni i revolucionarni sistem vodnog ubrizgavanja. Automobilu sa šestocilindričnim motorom sa turbo punjačem takav sistem omogućava bolje performanse i manju potrošnju, čak i pri punom opterećenju.

U testu ispitivanja buduće potrošnje (WLTC), ubrizgavanje vode omogućiće uštedu goriva do četiri odsto. U stvarnim uslovima vožnje moguća je i veća ušteda: potrošnja goriva se može smanjiti za do 13 odsto prilikom velikog ubrzanja ili vožnje autoputem.

U komori za sagorevanje nema ostataka vode. Voda isparava pre nego što i počne sagorevanje u samom motoru. Sva ta voda se izbacuje u okolinu, zajedno sa izduvnim gasovima.

Vodeno ubrizgavanje zahteva malu količinu vode kako bi funkcioniralo. U proseku, mora se dopuniti tek svakih 3.000 kilometara i to isključivo destilovanom vodom.