Auto test: Renault Clio TCe90 GT Line

Auto 29. jan 201713:38 > 13:43
Izvor: Auto magazin

Četvrta generacija "renoa klio" prodaje se već nekoliko godina i kakav je već običaj, dobila je nekoliko specijalnih, limitiranih serija. Jedna od njih je ova koji vam prikazujemo pod nazivom "GT lajn" i to verziju pre restilizacije.

„Klio“, uostalom kao i svi automobili B segmenta su najprodavaniji na tržištu, pa se često dogodi da se na većim parkinzima jedan pored drugog zatekne nekoliko istih automobila. Reno je tu mudro dozvolio kupcima personalizaciju svojih limenih ljubimaca, bilo kroz dokupljivanje specijalnih kozmetičkih dodataka za karoseriju, bilo kroz specijalne limitirane serije modela, piše Auto magazin.

Auto magazin

„GT lajn“ očigledno želi da istakne sportsku novu „klija“. Naravno, ni u kom slučaju automobil ne treba pomešati sa „čistokrvnim“ „GT“, odnosno „RS“ verzijama koje pored izmenjenog dizajna poseduju i drugačije podešeno ogibljenje i jače motore.

Ovako dorađen „reno klio“ je atraktivniji i poželjniji u odnosu na klasične verzije. Za početak izmenjen je prednji branik i usisnici za vazduh. Dnevna LED svetla koja na standardnim automobilima izgledaju kao da su naknadno ugrađena, ovde su prebačena na donji deo maske u okvire svetle boje sa hromiranom ivicom.

Auto magazin

Tu su i lajsne na donjem delu boka automobila, dok zadnji branik krasi aerodinamički difuzor srebrne boje sa specijalnim hromiranim krajem izduvne cevi ovalnog oblika. Dizajn kompletiraju specijalno dizajnirani naplaci, na testiranom automobilu prečnika 16 inča (u ponudi su i specijalni naplaci od 17 inča), kao i specijalna plava boja koja nas podseća na „gordini plavu“. U saobraćaju „GT lajn“ se lako izdvaja iz mase standardnih „klija“ i izazivao je pažnju prolaznika.

Ostaju konstatacije da automobil nudi kabinu koja je među najvećim u klasi, kao i „ozbiljno“ veliki prtljažnik od 300 litara. Kao što smo napomenuli, ogibljenje nije menjano, što znači da je podešeno prilično meko. Kao poručeno je za naše neravne puteve i ulice. Doduše, to takođe znači da upravljanje nije žustro i precizno kao kod najboljih automobila u klasi.

Auto magazin

Upravljač ima snažnu servo asistenciju, što je kao poručeno za manevrisanje u gradu. Sa druge strane, auto preko volana ne komunicira baš najbolje sa vozačem, što se uklapa u opšti karakter automobila, koji služi pre svega za opuštenu vožnju.

Automobil pokreće trocilindrični turbo motor zapremine 0,9 litara. On razvija snagu od 90 KS i maksimalni obrtni moment od 135 Nm pri 2500 o/min. Motor je vrlo uglađen i elastičan. Prirast snage je tako konstantan da neiskusni vozači misle kako motor nema dovoljno snage na nižim obrtajima.

Auto magazin

Naravno, ako želite pune performanse, morate da budete spremni da pritisnete gas do kraja i pustite motor da se zavrti do limitera. Fabrika deklariše da „kliju“ za ubrzanje iz mirovanja do „stotke“ treba 12,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 185 km/h. I zaista, mali „reno“ deluje živahno i zabavno za vožnju.

Međutim, treba napomenuti da će u tom slučaju potrošnja porasti gotovo nekontrolisano. U gradu ona može čak i da preže deset litara, dok na magistrali varira između pet i sedam litara. Da bi spustili prosek na oko 6,5 litara morate da se itekako potrudite i budete disciplinovani, odnosno da papučicu gasa ne pritiskate preko polovine i da nikada ne pustite da obrtaju pređu 3000 o/min.

Auto magazin

„Klio GT lajn“ nije restilizovan. Ako ste zainteresovani za njega, raspitajte se kod ovlašćenih dilera za cenu. Restilizovani „klio“ je ispravio dosta estetskih i mehaničkih mana koje smo pomenuli u ovom tekstu.

Zašto tri cilindra

Ukidanjem jednog cilindra, fabrika navodi da je smanjila unutrašnje trenje motora, a pri tome su uspeli da poboljšaju protok fluida kroz komoru za sagorevanje. Ova verzija motora nema sistem direktnog ubrizgavanja goriva, ali ima tako projektovanu usisnu granu koja omogućava komešanje goriva u cilindru po horizontalnoj osi (takozvani „tambl“) koji pomaže sagorevanje na nižim obrtajima i smanjuje potrošnju. Tu je još i sistem varijabilnog upravljanja ventilima koji dodatno povećava efikasnost motora u celom radnom područiju.

Autor teskta: I. Katunac

Auto magazin

Tehnički podaci

Motor: redni, 3 cilindra, zapremina 898 ccm, snaga 66 kW (90 KS) pri 5250 o/min, obrtni moment 135 Nm pri 2500 o/min, menjač 5 stepeni, manuelni

Dimenzije: 4062/1732/1448 mm, međuos. rastojanje 2589 mm, rezervoar 45 l, prtljažnik 300/1146 l, masa 1009 kg, pneumatici 195/55 R 16

Performanse: maks. brzina 182 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 12,2 s, potrošnja 3,9/4,5/5,5 l/100 km, emisija CO2 104 g/km