Veće stimulacije u BMW za električne, samovozeće automobile

Auto 21. mar 201818:06 > 18:11
Reuters/Benoit Tessier

Nemački proizvođač automobila BMW će ove godine povećati ulaganje u istraživanje i razvoj za oko sedam milijardi evra, što je najveći iznos u istoriji.

BMW ovim potezom nastoji da do 2025. na tržište izbaci 25 modela automobila na struju, piše Rojters.

Fabrika BMW iz Minhena, Rols-rojs i Mini su saoštili da uprkos većem ulaganju očekuju neoporezovani profit veći od 10 milijardi evra 2018, što je na nivou dostigniutom 2017.

U godišnjem izveštaju BMW upozorava na mogući uticaj trgovinskih barijera i nekih anti-damping carina u Americi, kao i na to da bi Bregzit mogao dugoročno imati nepovoljan efekat.

Troškovi za istraživanje i razvoj električnih i samovozećih automobila su prošle godine dostigli 6,1 milijardu evra, što je povećanje od jedne milijarde. „Ulaganje će rasti za daljih milijardu evra godišnje, prevashodno na nove modele kao i stalni rad na e-mobilnosti i autonomnoj vožnji“, kaže se u saopštenju BMW-a koje prenosi britanska agencija.

Očekuje se da udeo od prodaje u istraživanje i razvoj u BMW-u bude između 6,5 i sedam procenata. U naredne dve godine, taj odnos će, prema očekivanjima, ostati iznad uobičajenog procenta od pet do 5,5 saopštili su iz te kompanije.

BMW je u saopštenju dodao da je rast operativnog profita od 5,7 procenta u 2017. dostignut zahvaljujući povećanju potražnje za sportskim automobilima, zbog čega je moguća veće ulaganje u istraživanje.

Očekuje se i da se rast prodaje luksuznih automobila nastavi, što vodi ka novom rekordu u broju prodatih modela ove godine, kaže se u saopštenju. I dodaje: „U segmentu samovozećih automobila očekujemo najveći porast u 2018. Dok god su uslovi stabilni, trebalo bi da vidimo blagi porast u isporukama posebno zbog privrednog rasta u Kini i SAD“.

BMW je saopštio i da se perspektiva zabrane dizela odrazila na vrednost nekih polovnih automobila, što je dovelo do porasta gubitka na kreditima od 0,34 sa 0,32 odsto godinu dana ranije, posebno zbog stanja na tržištima polovnih automobila u Severnoj Americi i Evropi.