Okanović: Gužve će neminovno biti sve veće, jer Beograd raste

Auto 27. jun 201916:56 > 17:03
N1

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja izjavio je u Danu uživo da je nervoza veliki neprijatelj vozača i bezbednosti saobraćaja. "Činjenica da je u Beogradu sve veći broj vozila, radovi će u nekom trenutku prestati, ali raste i broj stanovnika i broj vozila po stanovniku. Gužve će neminovno biti sve veće, jer Beograd raste", kaže on.

Govoreći o nesrećama u letnjem periodu, Okanović kaže da, nažalost, u proseku 170 ljudi pogine.

„Pre svega zbog povećanog obima saobraćaja, tranzitni saobraćaj kroz Srbiju. Sve veći broj ljudi odlazi na letovanje, u automobilima se nalazi veći broj osoba nego inače. Stalno se postavlja pitanje zašto i može li se to sprečiti“, kaže.

Ističe da može, ali sistemskim merama, stalnim radom, a ne preko noći.

Kaže da je novi sistem obaveštavanja vozača dobra mera.

„Većina novih vozila ima opciju Traffic Announcement, ili skraćeno TA. Ako se to uključi, u slučaju nekog dešavanja na putu, operater će prekinuti program, a preko uređaja ćete čuti glas spikera koji će vas upozoriti da se dogodila saobraćajna nezgoda i da treba da promenite putanju i koristite alternativni pravac“, kaže on.

Kako kaže, povod za to je bila nesreća koja se dogodila između Jagodine i Ćuprije, u kojoj je poginulo 7 osoba.

„Kada su u pitanju službe hitne pomoći, one su rascepkane po opštinama. Ukoliko dođe do neke nezgode na autoputu, imamo nedovoljno dobru koordinaciju između samih službi hitne pomoći. Takođe, relativno veliki broj opština ima na kojima ne postoji služba hitne pomoći. U Lapovu, na primer, ne postoji, a Lapovo pokriva jedan deo Koridora 10“, kaže on.

Kako kaže, sve te mane sistema se prepoznaju kada je u pitanju reagovanje u masovnim nesrećama.

„Sistemski je problem organizacija tih hitnih službi. Kod nas su rascepkane, trenutno onemogućavaju mnogo bolje, delotvornije i brže delovanje službi. Može da se uputi instrukcija službama da nije bitan teritorijalni princip, bitno je da krene ekipa koja će brže da stigne, neka birokratija nas usporava i umesto da gledamo da što pre zbrinemo povređene i transportujemo ih, mi se brinemo o teritoriji, ko će da primi poziv i slično“, kaže.

Kako kaže, bezbednosti u saobraćaju će doprineti izgradnja autoputeva, uspostavljanje video nadzora u mnogo širem obimu i uspostavljanje sistema saobraćajnog vaspitanja dece i omladine.

Okanović smatra da električna vozila u ovom trenutku nisu baš najbolji izbor za Srbiju.

„Srbija 78 odsto električne energije dobija iz takozvanih prljavih izvora, to su termoelektrane. Ako bismo imali mnogo čistije izvore električne energije, onda bi električna vozila bila mnogo prihvatljivija“, kaže.

Govoreći o radovima u Beogradu i gužvama u saobraćaju, Okanović kaže da je nervoza veliki neprijatelj vozača i bezbednosti saobraćaja.

„Činjenica da je u Beogradu sve veći broj vozila, radovi će u nekom trenutku prestati, ali raste i broj stanovnika i broj vozila po stanovniku. Gužve će neminovno biti sve veće, jer Beograd raste“, kaže on.

Ističe da treba primeniti mere da se stimuliše sve veći broj ljudi da voze bicikl i dvotočkaše.

„Da stvorimo ambijet da neko ko reši da sedne na motocikl, da se oseća bezbedno i sigurno i da pomognemo da se smanje gužve u Beogradu i zagađenje životne sredine. Eto i električni trotineti su tu, trebalo bi da se regulišu u neko skorije vreme“, kaže Okanović.