Američki časopis preporučuje Fijatu da "ubije neprivlačni model 500L"

Auto 27. sep 201913:48 > 13:58
Izvor: Frederic J. BROWN / AFP

Američki časopis "Car and driver" preporučio je Fijatu da "ubije neprivlačni 500L" koji se proizvodi u Kragujevcu, jer mu je prodaja u SAD drastično opala, na jedva 1.413 komada tokom cele 2018. godine.

Taj časopis s međunarodnim tiražom, čiji je jedan od slogana „Govorimo onako kako jeste“, u svom narednom, oktobarskom izdanju, ima članak „Šta popraviti u Fijatu“, objavljen na internetu.

Problem Fijata je to što mu prodaja, od 2011. godine kada se vratio na tržište SAD, i koja se popela na 46.121 automobil 2014. godine, od tada stalno opada, te je 2018. godine prodao svega 15.521 vozilo, računajući celokupnu Fijatovu, sada „ostarelu i nevoljenu gamu“: 500, 500L, 500X i 124 „spajder“.

Fijatov ukupan godišnji promet u SAD je tako manji od jednonedeljne prodaje „Fordovih“ kamioneta „F-150“, piše časopis.

„Popravka bi bilo da najpre Fijat ubije neprivlačni 500L. Potom bi ta kompanija trebalo da napravi modernu verziju svog nekada popularnog modela – jednostavnog, pristupačnog „fiata 124“ koji mu je pomogao sredinom šezdesetih godina. Fijat bi mogao da ga izgradi na onome što već ima: na Mazdinim „kostima“ koje čine osnovu sadašnjeg „fijata spajdera“. Time bi se vratio korenima: da bude ‘BMW Serije 3’ za siromašnog čoveka: robustan, pristupačan, zabavan za vožnju i smišljen da kupcu pruži samopouzdani osećaj ‘Al’ izgledam dobro!’, isti kao kada se obuju italijanske kožne mokasine“, piše „Car and driver“.

Uz to, „Car end driver“ preporučuje da u skladu s potrebama tržišta Fijat izgradi dva modela koja bi imala „snažnu prodaju“: jedan bi bio kompaktni „krosover“, a drugi mali terenac koji bi vratio ime nekada visoko popularne „kampanjole“ koja je posle Drugog svetskog rata bila Fijatov odgovor na američki „džip“.

„Sve verzije bi trebalo da dobiju „nervozne, a pouzdane i snažne motore od 2,0 litra sa 175 konjskih snaga, potpomognute šesterostepenim ručnim ili osmostepenim automatskim menjačem“. Sledile bi „abart, hibridne i električne verzije visokih performansi.., a jednostavne tehnologije“, navodi.

Sa početnim cenama u SAD ispod 25.000 dolara (23.000 evra) i gornjom granicom nešto iznad 30.000 dolara (27.000 evra), „ti automobili bi bili korisni, sportski i baš pravi, jer ko u svojoj garaži ne želi ljubav s odmora u Italiji?“, zaključuje „Car end driver“.