„Elektrošok“ za kragujevački Fijat – da li će novi model „probuditi“ fabriku

Auto 28. apr 202219:05 41 komentara

Da li je srpska automobilska industrija pred prekretnicom? Za radnike u Kragujevcu, koji su poslednjih meseci često bili na prinudnom odsustvu, nove vesti. Postignut je dogovor o finansiranju električnog automobila koji će se od sredine 2024. proizvoditi u fabrici u tom gradu. Ugovorom između Vlade Srbije i kompanije Stelantis predviđena je investicija od 190 miliona evra, a država će dati 48 miliona evra. Dok se radnici istovremeno i raduju, ali i brinu za radna mesta, predsednik Srbije poručuje da će zbog novog modela srednje klase fabrika proći kroz tranzicioni period i da će se na nivou države menjati svi strateški planovi vezani za energiju.

Potpisan elektro šok za kragujevački Fijat – valjda će se automobilom na struju konačno staviti tačka na toliko puta ponovljenu rečenicu: „samo novi model spašava fabriku“. Taj električni četvorotočkaš trebalo bi da se pojavi sredinom 2024. godine, a za predsednika, kako je sam rekao, nova era u investicijama i ponašanju države počinje danas.

„Ovoga puta ići ćemo u potpunosti u korak sa najrazvijenim delovima sveta i imati finalnog proizvođača modernog električnog automobila… Onoliko koliko mogu da vam kažem, automobil će biti namenjen za srednju klasu, veoma popularan… I ne brini Silvija neću reći ni ime, ni model, ni bilo šta drugo“, rekao je Vučić.

Povezane vesti

Predsednik neće da kaže, ali pojedini mediji kažu da će naslednik 500L biti nova Panda. Jedni tvrde da će dizajn biti baziran na konceptu Ćentoventi iz 2019. godine, a neki u tom novom gradskom modelu vide i oživljavanje Fijata 126, odnosno peglice. Spekuliše se i da bi tehnološki, kragujevački električni proizvod trebalo da bude najsličniji Pežoovoj 208 ili Opelovoj korsi.

„Apsolutno sve se menja u autoindustriji upravo sada. Ovaj ugovor je znak da se fokusiramo i na uspešnu transformaciju srpske fabrike, da sa konvencionalnih pređemo na električne tehnologije, a to je veliki korak“, kaže izvršni direktor kompanije “Stelantis“ Karlos Tavareš.

Taj veliki korak tranzicije kragujevačkog Fijata potrajaće, kažu, do kraja 2023. Šta će biti s radnicima dok ne počne proizvodnja?

„Tranzicioni period će biti izuzetno težak, jer smo mi i poslednjih godina radili vrlo malo, imali po par radnih dana u mesecu i sada je osnovno pitanje kako ćemo premostiti te dve godine. Već se nezvanično pominje da će se radnici slati i u Poljsku i u Italiju, a već su slati u Slovačku. Bitno je da ne bude nijednog otpuštanja“, kaže Zoran Miljković.

Radnici iz kragujevačke fabrike poručuju predsedniku i premijerki da, kako kažu, najduži štrajk u istoriji Srbije posle Drugog svetskog rata i dalje traje, a da su vanredno došli na posao, jer im je rečeno da montažne trake u vreme posete delegacije iz Beograda moraju da se kreću, makar i bez delova.

A Vučić zbog električnog automobila već preispituje strateške planove države vezane za energiju.

„Kako ćemo naterati nekog iz Babušnice, Trgovišta ili Ljubovije da kupi električni automobil, a važno je i zbog životne sredine, ukoliko on nedaleko od svoje kuće ne vidi stanice za punjenje“, rekao je predsednik.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare