Ako vam otkazuje akumulator ne kupujte novi dok ne proverite sledeće stvari

Auto 16. apr 202108:08 7 komentara
akumulator
Pixabay

Novi akumulator ne bi smeo da se kupuje i ugrađuje pre nego što se proveri ispravnost električnog sistema i instalacije automobila.

U suprotnom, ako ima problema u električnom sistemu koji su izazvali otkazivanje akumulatora može se dogoditi da se ubrzo isprazni odnosno otkaže i novi akumulator, piše autoportal.

Dakle, pre kupovine akumulatora treba proveriti sledeće:

Ispravnost alternatora

Da bi se akumulator dobro punio, napon alternatora, u području srednjih obrtaja motora, treba biti 14,2 do 14,5 V. Ako je napon punjenja izvan tog naponskog intervala, problem je u regulatoru napona i/ili ispravnošću alternatora. Alternator je kod starijih automobila, odnosno s više pređenih kilometara, preporučljivo servisirati i preventivno – nakon servisa stvaraće manje mehaničke otpore i proizvoditi više električne energije.

Potrošnja električne energije u mirovanju

Kada je elektronski modul uključen u programu „spavanja“, za održavanje nužnih funkcija, poput elektronske blokade paljenja, a jačina struje ne sme prelaziti 5 mA. Ako je jačina struje u mirovanju veća, problem je u modulu ili instalaciji. U prvom slučaju nužno je reprogramirati sistem a u drugom popraviti električnu instalaciju na mestu gde struja „preskače“.

Ispravnost anlasera

Kao i kod alternatora, starijim automobilima i s dosta kilometara anlaser je preporučljivo servisirati i preventivno. Stvaraće manje mehaničke otpore i trošiti manje električne energije za pokretanje (paljenje) motora.

Nakon što sve popravite, proverite nivo elektrolita u akumulatoru i po potrebi dolijte destilovanu vodu. Potom ga napunite spoljnim punjačem. Možda ćete ga spasiti, ali vek mu je zasigurno znatno smanjen.

Inače, akumulatori mogu otkazati zbog:

– neispravnosti/dotrajalosti

– neispravnosti regulatora napona

– neispravnosti/dotrajalosti alternatora (stvara velike otpore, proizvodi premali napon)

– neispravnosti/dotrajalosti anlasera (stvara velike otpore, troši previše struje)

– pada napona u električnim vodovima

– neispravnih električnih konektora i kontakata

– izvlačenje struje iz akumulatora dok je vozilo u mirovanju (neispravnosti u električnim i elektronskim sistemima).

Važno je navedenim redosledom proveriti električni sistem te po potrebi neispravne/dotrajale popraviti ili izmeniti.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare