Nije Tesla nego EVO – pogledajte kako izgleda prvo električno vozilo iz BiH

Auto 13. jan 202308:11

Od ideje do realizacije prvog bosanskohercegovačkog električnog vozila trebalo je tri godine, a onda je EVO ugledao svetlost dana. Grupa mladih inžinjera travničke fabrike mašina, prateći svetske trendove, pobrinula se da BiH prvenac bude konkurentan na evropskom tržištu.

“Osnovne karakteristike ovog električnog vozila jeste njegova autonomija od 100 kilometara, uz dva baterijska modula i nosivost od 300 kilograma. Ono što je još jedna njegova velika prednost je njegova zapremina kargo prostora nešto veća u odnosu na naše glavne konkurente”, objašnjava Denis Bešić, rukovodilac razvoja u GS TMT.

Još jedna od prednosti je što se na vrhu nalazi solarni panel, što znači da se ovo električno, dostavno vozilo može puniti i sunčevim zracima.

Iako Bosna i Hercegovina još uvek kaska za evropskim zemljama u pogledu električnih vozila, EVO bi mogao biti uzdanica i napraviti veliki iskorak u privredi susedne zemlje. Entuzijasti iz ove travničke fabrike, na ovom projektu sarađivali su i sa kolegama iz regiona.

N1 Sarajevo

“Saradnja na ovom vozilu bila s još dve kompanije, to je jedan mladi tim momaka iz Zagreba, naši dizajneri iz Beograda. Time smo posebno ponosni, da smo napravili jednu sinergiju u regionu, naravno TMT jeste nositelj posla. To je pokazatelj da ovde ima znanja, ima pameti, da se može raditi i da ekonomija ne poznaje granice”, govori izvršni direktor GS TMT-a Senad Beganović.

Ova fabrika postala je prepoznatljiva pre nekoliko godina zbog skupocenog električnog bicikla Ruffiana, kog je kupio čak i Kristijano Ronaldo. Metalna konstrukcija se pravi ovde, a sklapa u Njemačkoj. Od nedavno, taj posao vodi ‘sestrinska’ firma. Međutim, i u slučaju EVO vozila i Ruffian bicikla, carinski nameti su ograničavajuća okolnost.

“Mi radimo ovde, zavarimo konstrukciju, farbamo, radimo predmontažu i šaljemo u Nemačku da se full montira bicikl. Zašto to radimo, radimo samo iz jednog razloga, zbog problema carina koje imamo. Znači na sve te elemente morate platiti 10 posto carine i onda ga vratiti gore. Kad plaćate 10 posto carine, onda nam se isplati jeftinije da radite u Nemačkoj gde to nemate”, objašnjava tehnički direktor Ruff Cyclesa Muamer Trako.

Kada je reč samo o EVO vozilu, pred travničkom fabrikom trenutno je još jedan veliki zadatak – da uspešno prođe testiranja i dobije licencu za serijsku proizvodnju. A onda da krene u osvajanje evropskog tržišta.

Komentari

Vaš komentar