Raste broj nemačkih preduzeća, uključujući i najveće, koje zbog napada Rusije na Ukrajinu seku saradnju sa ruskim partnerima. Sada se konkurentima BMW i Poršeu, pridružio i Mercedes.
Gigant sa sedištem u Štutgartu kratko je saopštio da „prekida izvoz putničkih vozila i kombija u Rusiju i stopira saradnju sa lokalnim dobavljačima.“
Mercedes je pre nepune tri godine otvorio svoju prvu fabriku automobila u Rusiji, nedaleko od Moskve. Inauguraciji pogona vrednog četvrt milijarde evra sa više od 1.000 zaposlenih prisustvovao je i ruski predsednik Vladimir Putin.
Mercedes sarađuje i sa ukrajinskim dobavljačima raznih komponenti. „Pažljivo pratimo situaciju i u stalnom smo kontaktu sa dobavljačima da održimo kanale isporuke otvorenim.“
Nekoliko drugih nemačkih kompanija je učestvovalo još u prvom talasu sankcija i najavilo povlačenje sa ruskog tržišta. Nešto pre Mercedesa, saopštenja o prekidu saradnje sa Rusijom i održavanjem poslova sa ukrajinskim dobavljačima izdali su BMW i Porše.
Najveći proizvođač kamiona na svetu, Dajmler Trak je isto obustavio aktivnosti u Rusiji, uključujući i saradnju sa proizvođačem oklopnih vozila Kamaz.
Automobilska industrija je ključan deo nemačke privrede. Posledice ruskog napada na Ukrajinu će skoro izvesno teško pogoditi branšu koja već mesecima trpi i zbog teškoća u svetskim lancima isporuke.
Rat će dodatno produbiti nestašicu delova i sirovina i svi proizvođači najavljuju redukciju proizvodnje, uključujući i potpuno zaustavljanje pojedinih pogona.
Prema podacima Udruženja nemačkih proizvođača automobila VDA, u Rusiji i Ukrajini 49 fabrika snabdeva nemačke automobilske kompanije.
Više o ratnim dešavanjima pratite u našem BLOGU UŽIVO i na stranici RAT U UKRAJINI.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare