Profesionalni vozač: Autobusi koji voze turističke ture su tempirane bombe

Auto 24. avg 202217:49 60 komentara

O umoru vozača koji voze duge turističke ture najviše se govori kada dođe do nezgoda i opasnih situacija po putnike i ostale učesnike saobraćaja.

Propisi tačno predviđaju koliko treba da traju vožnja, pauza i odmor vozača, a sve to beleži tahograf.

Pročitajte još:

Posle nesreće kod Leskovca, kada je uhapšen vozač, N1 javio se profesionalni vozač Nedžad Pržljanin, koji je ispričao svoja iskustva sa dalekih putovanja, koja, kaže, pokazuju kako sve zapravo izgleda u praksi. Pržljanin je profesionalni vozač autobusa i to dugih linija, ali ne vozi turističke ture. Jednom je imao to iskustvo i prenosi u kakvim uslovima voze vozači na turama, odnosno u „slobodnoj vožnji“.

„Samo umor vozača, nema ništa drugo, drugi razlog ne postoji“, kaže sagovornik N1, govoreći o uzrocima nesreća.

On kaže da to iskustvo koje je imao, ali i iskustva vozača s kojima priča, pokazuju da se vozači bukvalno „odmaraju“ na parkinzima, na vrućinama. Navodeći da se na turističkim turama najviše dešavaju nesreće, kaže da su glavni krivci agencije, koje iznajme te autobuse i vozača, jer takvu vrstu „odmora“ daju vozačima koji voze po celu noć i dan.

„Sto sati voziš bez adekvatne pauze… Pravi se tehnička pauza. Mi parkirani u Veneciji na betonu i parkingu i čekamo ih devet sati da dođu, i treba celu noć da vozimo do Srbije, a pre toga vozili ceo dan i celu noć. To je katastrofa“, naglašava.

Postoje firme (prevoznika) koje se samo time bave i koje su stalno u takvim situacijama, dodaje.

Dnevnica vozača je obično oko 35 evra, mnogi se i ne bune ili su bukvalno primorani na tako nešto, kaže Pržljanin, dodajući da im je govorio i davao savete: „Nek ti obezbedi odmor, ubićeš nekog, ubićeš tu decu… Tempirane bombe su ti autobusi koji voze turizam. Prave se jeftino ti aranžmani, kažu – 12 dana, osam noćenja za 300 evra… Štede i na tim hotelima i na smeštajima. Na svemu se štedi i sve se gleda, jer je neko napravio neku nerealnu cenu“.

Navodi da se od Beograda do Kušadasija stiže za 24 sata u najboljem slučaju. „Kreće se u 7h i u najboljem slučaju se stiže u 7h ujutro, a vraća se u 15h. Gde je tu odmor“, pita, navodeći da je odmor da odspavaš.

Prenosi svoje iskustvo kada je vozio turu dalje za Nicu, gde su im iz agencije rekli, posle vožnje koja je trajala ceo dan i celu noć da „odmore“ na parkingu, a pred njima je bilo putovanje koje je trajalo još jednu celu noć i ceo dan.

„Od 12h do 20h imaš pauzu, ali nemaš odmor jer sediš na parkingu“, kaže.

Odu za Grčku, istovaraju pun dabldeker – dok to istovare, razvezu ljude po hotelima, ostane im tri, četiri sata da odmore, i ne prenoće nego se vraćaju nazad, kaže ovaj profesionalni vozač koji zaključuje da su takvi vozači tempirana bomba na putu.

Ceo razgovor pogledajte u videu.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare