
Mnogo je mišljenja o pravilnom održavanju vozila zimi. Dobronamerne preporuke sežu od saveta da zimi što češće peremo vozila do saveta da se što više izbegava svako pranje automobila kako bi se zaštitila limarija.
Automobil zimi treba jednako često prati kao i u letnjim mesecima, navode u Nemačkom autoklubu (ADAC). Neosporno je da se čist automobil može videti ranije na putu, pogotovo po lošem vremenu zahvaljujući odsjajima svetlosti. No, od uvođenja obaveznih dnevnih svetala za automobile, ova prednost više nije toliko presudna.
Je li istina da je automobil zimi zagađen ostacima soli na putu? Da i ne. Izjava da zimska prljavština ima enormno korozivni učinak na lak, tj. da se mora što češće uklanjati, odnosi se samo na prethodno oštećene delove automobila (ogrebotine ili ljuštenje). Međutim, besprekorno lakirane površine lako se mogu nositi s tim napadima prljavštine.
U perionicu ne biste trebali da idete kada su temperature ispod -10 stepeni Celzijusa. Trebali biste izbeći termički šok kada voda iz autoperionice, čija je temperatura oko 10 do 30 stepeni Celzijusa, pokrije delove vozila koji su nedavno bili izloženi hladnoći.
Pre ulaska u autoperionicu potrebno je ukloniti sve ostatke snega i (posebno) leda jer ih četke mogu povući preko karoserije poput brusnog papira. Dodatni i skupi super programi s vrućim voskom ili zaštitom podvozja nisu potrebni s tehničke tačke gledišta vozila, piše HAK revija.