Vozačima Hitne pomoći stižu kazne zbog prolaska na crveno svetlo

Auto 01. mar 202311:41 36 komentara
Ilustracija / Nova.rs/ Goran Srdanov

Vozači Hitne pomoći su se iznenadili kada su ovih dana počele da im stižu kazne zbog prolaska kroz crveno svetlo na semaforu. RTS prenosi da vozači kazne plaćaju iz džepa, a pored toga sakupljaju i kaznene poene, pa bi moglo da se desi da ostanu i bez vozačke dozvole i bez posla.

Pročitajte još:

Ekipe Hitne pomoći dnevno imaju četrdesetak hitnih intervencija, a na licu mesta su za 5 do 7 minuta. Zato je ponekad neophodna brža vožnja, pa i prolazak kroz crveno svetlo. Međutim, ovih dana su počele da im stižu kazne za ovaj prekršaj, iako su koristili rotaciona svetla za hitne slučajeve, kaže Nenad Blažić, jedan od vozača.

„Ukoliko se nastavi sa pisanjem kazni, mi nećemo moći više da prolazimo na crvena svetla i samim tim to će produžavati dolazak ekipa do pacijenata“, rekao je za RTS Blažić, vozač Hitne pomoći u Mladenovcu.

Međutim, dešava se da vozače Hitne pomoći optužuju da prolaze kroz crveno i kada nema potrebe.

„Meni se desilo da dobijemo crveni poziv, da neko leži na ulici sa povredama, mi se slomimo da prođemo i dođemo, prođemo kroz crvena svetla, a tamo nema nikog, to sad treba da se opravda“, kaže Darko Mihajlović, koordinator vozača u Zavodu za urgentnu medicinu.

Zakon o bezbednosti saobraćaja je jasan. Prolazak vozila Hitne pomoći na crveno svetlo pod rotacijom je prekršaj, kažu u MUP-u. Vozači, s druge strane, kaži da se to do sada u praksi retko kažnjavalo. Ipak, zbog novog sistema praćenja prolaska na crveno, kazne su počele da se nižu.

„Mi sve više imamo raskrsnica sa automatskom detekcijom prekršaja, gde se prekršaji dokumentuju i moraju biti procesuirani. Postoje pravni mehanizmi kada bi vozač mogao da bude oslobođen prekršajne odgovornosti ukoliko se dokaže da je prekršaj učinio u krajnjoj nuždi“, objašnjava pukovnik policije Vladan Nikolić, pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a.

Vozila Hitne pomoći su u poslednjih pet godina učestvovala u 370 saobraćajnih nezgoda u kojima je poginulo deset osoba, podaci su Agencije za bezbednost saobraćaja. Isti propisi i ograničenja važe i za sanitete koji pacijente prevoze iz drugih gradova u Beograd.

„Moramo biti precizni, to je kršenje zakona, ali sa druge strane imamo potrebu za humanosti i spasavanje nekog života. Ono što moramo urediti u nekom narednom periodu, a to je da postoji mogućnost da se opravda takav prekršaj, ali da je on u skladu sa zakonom, neki kompromis mora da postoji“, rekao je Milan Ilić, savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.

Vozači kaži da bi ovo pitanje trebalo sistemski da se reši jer odlazak na sud plaćaju i novcem i slobodnim vremenom. Kazne koje su stizale poslednjih dana plaćali su sami.

„Mi vozači iz unutrašnjosti smo na minimalnoj ceni rada i to će dodatno opteretiti naš budžet, moraćemo za kazne za prolazak na crveno da izdvojimo skoro dvomesečnu platu“, kaže Blažić.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare