Ko određuje izgled Zlatibora – opština ili investitori?

Ekonomija 05. mar 201619:31 > 19:35
N1

Zlatibor je jedan od najposećenijih turističkih centara Srbije koji opštini Čajetina donosi milionske prihode. Samo u prošloj godini oni su iznosili oko 20 miliona evra. Zlatibor je postao i interesantna destinacija za investitore, što je čelnike ove opštine navelo da pokrenu novu eru razvoja Zlatibora.

„Naš cilj je da Zlatibor postane srpski Davos, a da bi postao mi moramo da dostignemo minimum milion posetilaca godišnje i deset miliona noćenja“, kaže predsednik opštine Čajetina Milan Stamatović.

Zlatibor sada poseti 300.000 ljudi godišnje. Ideja o srpskom Davosu ne sviđa se svima.

„Frapirani smo! Gubite goste. Ko je god došao, zaljubljenik u Zlatibor, taj je rekao: ‘Više neću doći'“, rekla je turistkinja na Zlatiboru.

„U samom centru ovolike zgrade više ne priliče“, utisak je drugog turiste, dok neki primećuju da nisu u pitanju hoteli već stambene zgrade.

Prvi čovek opštine kaže da se radi i o planskoj gradnji, kao i da su ispoštovane želje investitora.

„Mislim da je najlogičnije i najispravnije da oni koji imaju nekretnine, oni koji imaju novac, da odlučuju o tome kako će se razvijati, kako će se graditi i kako će se ulagati“, poručuje predsednik opštine Čajetina.

Ako se zna da se ar u najužem centru Zlatibora prodaje po ceni od 40.000 evra, onda je jasna računica opštine Čajetina koja 90 odsto svog budžeta puni prihodima sa Zlatibora.