
U pogonu Opela u Bohumu danas je, nakon 52 godine, odlukom koncerna General Motors, okončana proizvodnja automobila, čime je ovaj grad u Rurskoj oblasti izgubio jednog od najvećih poslodavaca i 3.300 radnih mesta.
„Poslednji automobil koji je oko pola jedan posle ponoći sišao s pokretne trake je jedan Opel Zafira tamnosive boje“, saopšteno je iz Opela uz dodatak da su radnici poslednju smjenu ispratili „mirno i s dostojanstvom“.
Zatvaranje pogona Opela u Bohumu rezultat je mera štednje koncerna General Motors u čijem se vlasništvu nalazi i marka Opel.
Šef radničkog veća zaposlenih u toj fabrici Rajner Ejnenkel predacuje General Motorsu „prevaru“ i tvrdi da su radnike u Bohumu „ostavilio na cedilu“.
Ejnenkel je optužio General Motors da su prilikom procene isplativosti Opelovih pogona u Evropi 2011. godine napravili grešku i da je na osnovu „manipulisanih rezultata“ doneseta odluka o zatvaranju pogona u Bohumu.
Traži se rešenje za 3.300 radnika
Oko 3.300 radnika Opela biće raspoređeno u program tokom kojeg će se u sledeće dve godine za njih pokušati pronalaženje novog radnog mesta za njih. Uprkos prosečno visokoj kvalifikaciji Opelovih radnika, stručnjaci su skeptični da će se za njih u Bohumu i celom regionu, gde je nezaposlenost u proseku oko 10 posto i dvostruko viša nego u ostatku Nemačke, pronaći adekvatna radna mesta.
U Bohumu će Opel zasad zadržati središnje skladište za rezervne delove s oko 700 zaposlenih. Ostali radnici će dobiti otpremnine prosečne visine od 125.000 evra bruto.
Opelov pogon se do sada smatrao uspešnim primerom strukturnih promena u industrijskom središtu Rurskoj oblasti, gde je početkom šezdesetih godina prošlog veka zatvaranjem rudnika mnogo građana ostalo bez posla.
Pre četiri godine i Nokia je zatvorila svoj pogon u Bohumu s preko 2.800 radnih mesta.