
Er Srbija će u budućem poslovanju primeniti novi poslovni model, kombinujući strategiju nacionalog avioprevoznika i low cost kompanije. Da bi uskladila troškove poslovanja i zaradu, najavljeno je sužavanje sedišta, ali i nov sistem čekiranja prtljaga.
Sudeći po najavama, putnicima će biti ponuđene razne mogućnosti da svoje putovanje učine jeftinijim, kaže novinar vazduhoplovnog portala Tango six, Petar Vojinović. Za Infobiz je govorio i o ostalim aspektima promena u poslovnoj strategiji Er Srbije.
(Razgovor je vodila Marija Komazec)
Za koliko će se povećati broj sedišta u tim avionima u kojim je planirano proširenje kapaciteta?
"Najavljeno je povećanje broja mesta i radi se o sedištima novijeg tipa koja se mogu naći u većini evropskih avio kompanija. Ona su uža, imaju manje gabarite i to logički proizvodi zaključak da će najverovatnije biti i većeg fizičkog broja sedišta, barem još dva reda dodatnih sedišta što će povećati kapacitet i dati veću isplativost".
Koliki je to trošak za kompaniju i da li je to uobičajena praksa i za ostale aviokopanije?
"Troškovi tih sedišta ne znam tačno koliko iznose, ali je to saopšteno kao ulaganje u veći kapacitet i samim tim veću profitabilnost, kada se taj avion koji je bio zarobljen za Abu Dabi iskoristi u kontinentalnim evropskim rutama. Er Srbija se definitivno pomera ka novom poslovnom modelu koji obuhvata, pored sedišta, i naplatu čekiranja na aerodromu Beograd, prilikom fizičke predaje prtljaga. Ona neće biti "low cost" kompanija, jer ona to nikada ne može postati po svom sadašnjem ustrojstvu i dugoročnoj startegiji jer je ona pre svega avio kompanija koja nudi povezanost i veće troškove, ali je evidentno da sada prelaze u taj neki model "između", takozvani "hibrid" gde uzimaju neke oprobane dodate prihode koje sve kompanije uzimaju, gde mogu od putnika da uzmu što više para, ali i da mu daju što više izbora. Cena karte će nekome biti manja, nekome veća jer Er Srbija ima nekoliko kategorija putnika".
Šta to predstavlja za komfor putnika?
"Ove promene, iako nemamo potvrdu će evidentno biti primenjene na celu flotu Er Srbije i one će dati više opcija putnicima - da mogu da selektuju te razne opcije sedenja, koliko prtljaga nose. Ideja Er Srbije je da te opcije nekome mogu da uštede, jer do sada je tu bila i ta skuplja biznis klasa.To je sada očigledno postalo veoma skupo, oni to menjaju tako što menjaju sedišta i menjaće verovatno i hranu i onda ćete moći zaista u nekim segmentima, ako ste neki "bek peker" i idete na vikend putovanje, da uštedite ali to treba u praksi da vidimo da li će zaista biti tako".

Posle kog vremena bi se ta investicija isplatila?
"Ne znamo koja je cifra u pitanju. Definitivno, oni računaju da će to posle da se isplati u povećanom kapacitetu, većem broju putnika. Tako da nemamo konkretne podatke i možemo pretpostaviti da to nije toliko skupo da ih spreči u tome da to urade što pre, jer je ceo poslovni model otišao u tom pravcu".
Više vesti iz ekonomije možete pogledati u emisiji InfoBiz ponedeljkom i četvrtkom od 18.45h.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare