
U fabrici Fijat u Kragujevcu počela je proizvodnja tri restilizovana modela 500L. Promociji novih modela prisustvovao je i premijer Aleksandar Vučić, koji je najavio dolazak nemačke fabrike auto-komponenata u Kragujevac, a samim tim i 1.000 radnih mesta. Ali, kakva će biti sudbina radnika Fijata, jer toj kompaniji u Kragujevcu ugovor ističe 2018.
Novim modelom Fijata 500 L premijer Aleksandar Vučić dovezao je pred upravnu zgradu Fijata generalnu direktorku kragujevačke kompanije Silviju Verneti. Dočekao ih je Alfredo Altavila, izvršni direktor grupacije "Fijat Krajsler".
Posle polusatnog razgovora Vučića i Altavile premijer je govorio o sudbini Fijatove fabrike u gradu na Lepenici, jer dogodine ističe desetogodišnji ugovor Fijata i Vlade Srbije o fabrici automobila.
Premijer Aleksandar Vučić rekao je da će u oktobru ponovo razgovarati o Fijatu sa predstavnicima te kompanije.
"Mislim da ću se u oktobru videti ponovo sa Altavilom i verujem da ćemo još jasnije sagledati budućnost kragujevačkog Fijata sa kojim nema problema, a ja se nadam da će i politička situacija u Italiji biti stabilna", kazao je Vučić.
Tri redizajnirane verzije vozila 500 L imaće moderniju opremu. Unutrašnjost je izrađena od kvalitetnijih materijala, izmenjena je prednja maska auta, ugrađen monitor osetljiv na dodir. Od jula će se
prodavati benzinska, dizel i verzija pogonjena prirodnim gasom. Motori će biti upareni sa šestostepenim ručnim ili automatskim menjačima.
Premijer Vučić je najavio dolazak nemačke kompanije u Kragujevac, ali i druge gradove u Srbiji.
"Mi smo blizu završetka pregovora sa jednom velikom nemačkom kompanijom i jenom manjom nemačkom kompanijom i jednom italijanskom kompanijom. Ta velika kompanija je autokomponentaš i trebalo bi da donese 1.000 novi radnih mesta Kragujevcu. Kromberg Šubert je otišao u Kruševac. Za još jednu nemačku kompaniju je borba između Vranja , Leskovca, Kruševca, Kraljeva i Kragujevca. Ja tu firmu pokušavam da odvedem u Kraljevo", rekao je premijer.
Predsednik Vlade Srbije je nalasio da će se država boriti i dalje za plasman kragujevačkih automobila na rusko tržište. Pozvao je građane Srbije da kupuju "srpske automobile", po ugledu na Japance,
koji kupuju samo svoje. Vučić je zaključio da Kragujevac nije "dolina gladi", već "uspešan industrijski centar, u koji Vlada mnogo ulaže".
Kompanija Fijat Krajsler automobili Srbija najveći je izvoznik u zemlji. Prošle godine izvezli su automobile u vrednosti milijardu i sto miliona evra. Tokom pet godina proizveli su 410.000 modela 500 L.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare