
Poverenik niškog Gradskog obora Srpske napredne stranke (SNS) Zvezdan Milovanović izjavio je da je to što u Nišu postoji dobar aerodrom koji treba da se dalje razvija uspeh SNS-a i dodao da će taj objekat dalje razvijati Republika Srbija, tako što će vlasništvo sa grada biti preneto da državu.
„Republika Srbija je po Ustavu odgovorna za saobraćaj tog nivoa u državi“, izjavio je Milovanović na konferenciji za novinare GO SNS koja je zakazana „da bi se jasno stavio do znanja“ stav SNS-a, gradskog rukovodstva, a prvenstveno stav državnog rukovodstva, predsednika Srbije i šefa SNS-a Aleksadra Vučića.
Milovanović je kazao da će će država nastaviti dalje da ulaže u aerodrom i on će biti bolji nego do sada, ali da će to i dalje biti „niški aerodrom Car Konstantin“ (zvanični naziv aerodroma je „Konstantin Veliki“).
„Sve spekulacije u vezi aerodroma su plod čistog politikanstva onih koji su predali vlast SNS-u 2012. godine, a koji su ‘proćerdali’ velike gradske pare a nisu napravili aerodrom“, rekao je Milovanović.
On je rekao da su ulaganja SNS-a u niški aerodrom proteklih godina bila transparentna i odnosila su se na objekte i pomoć za funkcionisanje aerodroma, a ne kao ranijih godina na subvencije avioprevoznicima.
Milovanović je rekao da će predsednik Srbije Aleksandar Vučić doći 25. aprila u taj grad zbog otvaranja druge faze kompanije „Leoni“.
Zamenik šefa odborničke grupe SNS u Skupštini grada Niša Ivan Jovanović rekao je da će Skupština grada Niša na kojoj će se odlučivati o aerodromu biti zakazana „u zakonskom roku, a najverovatnije posle prvomajskih praznika“.
„Svi šefovi odborničkih grupa koje čine vladajuću većinu izjasnili su se da će na Skupštini podržati odluku Gradskog veća o prelasku aerodroma u vlaništvo države“, rekao je Jovanović.
On je naveo da vladajuću većinu čine 46 od 61 dobornika, tako da jedan ili dva glasa protiv ništa ne znače.
Gradonačelnik Niša Darko Bulatović na konferenciji je kazao da postoji više razloga zbog kojih aerodrom mora da predje u vlasništvo države i dodao da je na prvom mestu to što grad od pre devet godina ima ugovornu obavezu za upis vlaništva nad aerodromom, a nije u stanju da je ispuni.
„Razlog je i to što je su dalji razvoj i održavanje aerodroma potrebni milioni i milioni evra, odnosno prema procenama ministarstva saobraćaja skoro 20 miliona evra, a grad nema toliko para u budžetu“, rekao je Bulatović.
Prema njegovim rečima, budžet grada ne može da isprati goruće probleme gradjana pojedinih naselja, kao što je problem plavljenja naselja 9. maj, a grad je u 2017. godini izdvojio za rad aerodroma 230 miliona dinara, kako bi aerodrom imao dobitak od 35 miliona dinara.
„Država je sve ovo vreme obezbedjivala da aerodrom u Nišu funkcioniše. Činjenica je da je povećanje broja putnika posledica uloge države koja je omogućila da lou-kost kompanije sleću na niški aerodrom, u smislu da je ta mogućnost beogradskom aerodromu u jednom momentu bila uskraćena“, rekao je Bulatović.
On je kazao da su predstavnici grada i države najmanje godinu dana vodili razgovori o tome šta je najbolje za aerodrom.
Prema Bulatovićevim rečima, grad je dobio čvrta uveravanja da će svi kapaciteti i linije aerodroma biti zadržani a da će biti nastavljena ulaganja u aerodrom, poput ulaganja u proširenje terminalne zgrade i izgradnju kontrolnog tornja.
Konferenciji za novinare Gradskog odbora SNS prisustovovali su i predsednici svih pet niških gradskih opština.