"Ista pravila" za taksiste i Car:Go – ko gubi, a ko dobija?

N1

Firme koje se preko mobilnih aplikacija bave prevozom putnika, Uber i Car:Go, mogu da rade u Srbiji, ali u skladu sa Zakonom o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Ko dobija, a ko gubi ako se u Beogradu onemogući ili bar oteža poslovanje kompanije Car:Go.

Saobraćaj je danas neometan. Slika potpuno drugačija od jučerašnje, kada su taksisti blokirali Slaviju sve dok Vlada nije popustila.

Dogovor sa taksistima je da će propisi biti izmenjeni i da će da se onemogući i kažnjava nezakonito organizovanje taksi prevoza posredstvom interneta. Resorna ministarka jutros dodaje – Za Uber i Car:Go važiće ista pravila kao i za taksiste.

Danas se oni registruju i rade po nekim drugim zakonima, a bave se istim poslom kao i taksisti, i to je nešto što ćemo rešiti, ali zbog toga ne sme biti blokiranja ulica, rekla je Zorana Mihajlović.

Da će morati da se registruju i posluju u skladu za Zakonom o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, kako kaže vlasnik Car:Go, neće promeniti njihovu nameru da nastave da rade. Ne veruje da će na kraju bilo kome biti uskraćena mogućnost da radi.

„Moguće je da ćemo mi otvoriti taksi dugme unutar naše aplikacije i da ćemo ponuditi i taksi prevoz pored limo servisa. U suštini, ko pre prihvati tehnologiju, taj će bolje proći. Tržište je ono koje nalaže, dakle samo korisnici – ako iskažu spremnost da koriste moderne tehnologije, oni su ti koji diktiraju kako bi tržište trebalo da se dalje ponaša“, izjavio je Vuk Guberinić iz Car:Go.

A konkurencija bi uskoro mogla da dođe i sa druge strane.

„Beograd nam je zanimljiv, nemamo još planove kad ćemo doći u Beograd, ali već neko vreme gledamo i Beograd i druge gradove u regionu“, kažu u kompaniji Uber.

 Ipak, pre toga i u Hrvatskoj moraju da se izbore sa promenama propisa. U toj zemlji vozači Ubera- takođe moraju da se registuju kao preduzetnici, odnosno da se na izvestan način izjednače sa taksijima. Takođe i da vozila ne mogu da budu starija od sedam godina. Uz to, moraće i da nose Taxi oznake na krovu.

Uber poskupljenje: „Svake godine do sada smo povisivali cene na početku turstičke sezone, tako i sada, međutim, ove godine još jedan dodatni razlog – povećanje kvaliteta naših vozila koje će partneri koristiti, tako da će u skladu sa povećanjem kvalitetom i sigurnosti dolaze i nove cene“, kaže Davor Tremac, generalni direktor Ubera za Jugoistočnu Evropu.

Šta bi mogla da bude posledica budućih pravila za domaće, takozvane, internet taksije. Mnogi u javnosti otpor taksista tumače kao otpor novim tehnologijama, ali to ne vide svi tako jednostavno

„To je sukob dve stvari, jedno je nova tehnologija a drugo je regulativa koja postoji i sigurno je da treba da postoji regulativa u saobraćaju. E sad, to treba izmiriti. Moje je pitanje zašto ovi drugi – taksisti, ne koriste isto takvu aplikaciju. To nije mnogo teško“, kaže predsednik New Frontier grupe Branislav Vujović.

Inače, i u kompaniji Car:Go kažu da bi želeli da se uključe u pripremu novih propisa.