Oglas

Kako se Samsung bori protiv sive ekonomije?

author
Marija Komazec
11. jun. 2018. 19:54
>
01:07
Milan Vujović
N1 | N1

Oko 30 odsto srpske privrede nalazi se u sivoj zoni, a smanjenje obima sive ekonomije označeno je kao jedan od strateških prioriteta države. Vlada Srbije proglasila je 2017. i 2018. godinu za Godine borbe protiv sive ekonomije.

Oglas

Na nedavno održanoj konferenciji "Privreda i javna uprava na istom zadatku: Godina borbe protiv sive ekonomije", jedna od tema i siva zona kao nelojalna konkurencija u oblasti visoko tehnoloških proizvoda. O tome je za Infobiz govorio direktor marketinga za Adriatik region u kompaniji Samsung Electronics Milan Vujović.

Govoreći o tome koliko siva ekonomija predstavlja nelojalnu konkurenciju u oblasti u kojoj Samsung posluje, Vujović je rekao da to jeste jedna vrsta nelojalne konkurencije.

"Vi jako puno novca treba da uložite da biste potrošače doveli do stadijuma lojalnog potrošača, koji će kupovati vaše nove proizvode i birati vas kao kompaniju. Vi taj novac izdvajate od prodaje na tržištu, a ova prodaja koja nama dolazi sa strane nije prodaja sa srpskog tržišta, to je prodaja sa nekih drugih tržišta. Samim tim, to nama ugrožava i naše oglašavanje, s druge strane ugrožava i to kada potrošači ne mogu da ostvare svoja prava, oni smatraju da ih je kompanija prevarila, a ne da oni ne mogu da ostvare prava zbog toga što su zakonski propisi drugačiji", rekao je.

Oglas

Kaže da ne bi govorio o tome kako se država bori protiv sive ekonomije, već da može da priča o tome šta Samsung kao kompanija radi po tom pitanju.

"Radimo na tome da edukujemo potrošače, obzirom na to da nama siva ekonomija osim dela novca koji ne ide našoj kompaniji, jer kada se uređaj kupi u sivoj zoni novac ne ide našoj kompaniji. Mi ne gubimo samo to, mi gubimo i nešto što mi zovemo zdravlje brenda ili lojalnost potrošača. Ono što mogu da najavim je da radimo na aplikaciji koja treba da pomogne tržišnim i poreskim inspektorima da kroz tutorijale i informacije o proizvodima, tačno mogu u radnjama da prepoznaju uređaje koji su za naše tržište, koji su legalno kupljeni", kaže Vujović.

Ističe da je, nažalost, cena presudna kada se donosi odluka o kupovini.

"Treba razlikovati kompanije koje posluju, ili proizvode isključivo za regionalno tržite i za globalno. Mi smo globalna kompanija. U Samsungu 40.000 ljudi radi samo u istraživanju. Mi ulažemo preko tri milijarde dolara u istraživanje godišnje. Samo to istraživanje i razvoj tehnologije značajno podiže cenu uređaja. Jer ako ste lider u inovacijama, to znači da ste najviše uložili u inovacije i vi to naplaćujete kroz cenu proizvoda. Ne možemo da kažemo da su cene drugačije, cene su iste na razlitim tržištima i ono što nama predstavlja problem je da smo okruženi Evropskom unijom, gde za neke proizvode nema carine, a kod nas proizvodi dolaze sa carinom", kaže Milan Vujović.

Oglas

Pogledajte ceo razgovor sa Marijom Komazec:

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama