Obilaznica oko Beograda: Svečani početak radova – drugi put

Biznis 24. jul 201818:08 > 18:09
Tanjug/Dimitrije Gol

Iako je još krajem januara ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović objavila početak radova na delu obilaznice oko Beograda, početak svečano je ozvaničen i danas.

  Na obilaznici oko Beograda danas je svečano obeležen početak radova na izgradnji deonice od Ostružnice do Bubanj potoka. To je najvažniji deo obilaznice jer će povezati Koridore 10 i 11 i smanjiti gužve u gradu. Skoro 20 kilometara puta gradi kinesko – azerbejdžanski konzorcijum, i ako sve bude po planovima, u julu 2021. biće gotovo.

 Ovu dobru vest prati i jedna zanimljivost – naime, početak radova na istoj deonici ministarka saobraćaja najavila je još pre šest meseci.

Prva klapa. Hladno jutro u Beogradu 26. januara ove godine. Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović poranila je da u jeku izborne kampanje najavi početak radova na obilaznici.

„Ovaj deo obilaznice – 19,5 km – počinju radovi, dakle da možete da vidite radnike, 1. februara, to je za nekoliko dana. I do 2020. bi trebalo da bude završeno“, rekla je Mihajlović još 26. januara.

Druga klapa.

„Neka nam je sa srećom početak radova“, poručila je ministarka danas.

Ovoga puta svečano i s novim rokom završetka izgradnje. Ne 2020, već 2021. godina da kinesko-azerbejdžanski konzorcijum završi celu deonicu od mosta kod Ostružnice do Bubanj potoka. Februarski početak istih radova ministarka ovako objašnjava.

„To su bili pripremni radovi koje je Azvirt radio, on je morao da pripremi svoj kamp i tada smo obeležili i rekli da počinje, dakle prvo pripremni radovi, a sada sve ovo ostaje i nastavljaju se pripremi radovi…“, rekla je Mihajlović.

N1: Šta od pripremnih radova, s obzirom na to da je postojao samo kamp, a to nisu pripremni radovi…

„To je jako važno, to pripada grupi pripremnih radova“.

N1: Rekli ste da ćemo tada videti i radnike…

„Pa videli ste i radnike…“

N1: Niko ih nije video.

„Pa šta, prolazili ste tamo?“

N1: Pa da, više puta i nigde radnika nije bilo.

Testiranje mikrofona, ne mašina, jer ako je verovati ministarki, radnici na deonici dugoj 19,5 km ne pale ih prvi put.

„Mi smo ovu obilaznicu počeli da gradimo pre 28 godina, dakle pre 30 godina smo krenuli i najavili da ćemo da je izgradimo. Sad vam kažem u 2021. imaćemo obilaznicu“, rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Ipak je nećemo imati celu, jer kao što i mapa pokazuje, jedini u potpunosti izgrađen deo obojen je zelenom bojom, od Batajnice do Dobanovaca. Crvenom bojom označen je deo obilaznica od Bubanj Potoka do Pančeva čija je izgradnja još uvek samo u planovima. Deo između čija izgradnja upravo počinje košta 207 miliona evra, 15 odsto iz budžeta Srbije, preostalih 85 odsto iz zajma kineske Eksim banke. Kinezi dakle i daju pare i grade obilaznicu.

„Ja sam najvredniji kurir u svetu koji stalno nosi pisma između dve Vlade, dva rukovodstva“, rekao je Li Mančag, ambasador Kine u Srbiji.

„Molim da se odmah zahvalite premijeru Liju na pismu, predsednik Šiju da pošaljete moje najiskrenije pozdrave. I kad mi pronađete bilo gde u svetu predsednika koji ovako govori o Kini, onda recite da možete s nekim bliže“, poručio je Vučić.

Od kineskog izvođača i azerbejdžanskog podizvođača predsednik očekuje da ceo posao završe i pre vremena, jer se kaže Srbiji žuri da u broju kilometara prestigne zemlje regiona.

„Ponosiću se činjenicom da će u moje vreme biti izgrađeno mnogo više puteva nego u vreme Josipa Broza i njihovih naslednika. Možete da me mrzite, možete da me volite, ali to su činjenice“, kaže Vučić.