Iako pruga kasni tri godine, ministarka zadovoljna tempom

N1

Ministarka građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović obišla je sa ruskim partnerima deo pruge Beograd - Budimpešta, deonicu kod Čortanovaca, koju nadležni nazivaju "srcem projekta", s obzirom da se radi o, kako kažu, najzahtevnijem železničkom gradilištu u Evropi.

  Kažu i da nema kašnjenja u realizaciji radova – što u ovom slučaju ne znači da će prvobitni rokovi, tri godine stari, biti ispoštovani.

„2018. građani Srbije moći će da koriste brzu prugu Beograd – Budimpešta“, rekao je 2015. godine, tadašnji premijer Aleksandar Vučić.

U drugoj polovini 2018. godine građani nisu ni blizu, jer brze pruge nema. Ali, ima gradilišta i nadležnih koji su spremni da se hvale radovima u toku. Izgleda da svakako do kraja ove godine neće biti završeno – kao i, čini se, Koridor 10 kod Grdeličke klisure. Ministarka nije naročito želela da govori o „rušenju brda“, a nije htela ni o rokovima.

„Koridori Srbije su dobili projekat sanacje, projekat su prihvatili, rade tu sanaciju i to je za mene i za sve nas najvažnije“, kaže ministarka građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović.

N1: Da li će biti gotovo do kraja godine?

Mihajlović: Ja verujem da da.

N1: Sanacija ili autoput?

„Izvolite, izvolite dalje“…

N1

Ono što spaja prugu kod Čortanovaca i Grdeličku klisuru je klizište – u Vojvodini mnogo uspešnije ukroćeno nego na jugu Srbije. Do sada je, prema rečima investitora, ugrađeno oko 32 kilometra šipova, kako bi se klizište obezbedilo, a potom bezbedno izgradili vijadukt i tunel – sve to novcem iz ruskog kredita.

Dometi su i da Rusija produži rok za otplatu kredita vrednog 800 miliona dolara, koji je potpisan 2013. godine, kao i da Srbija plati proviziju na neiskorišćenu sumu kredita, jer se kasnilo sa relizacijom. Međutim, ministarka u tome ne vidi problem iako je, kako sama kaže, do sada povučeno 50 odsto:

„Ja sam što se tiče realizacije, rada sa ruskim železnicama i uopšte cele realizacije kredita – zadovoljna“, rekla je ministarka.

N1: Da li ima tu naše greške jer novac nije povučen na vreme?

Mihajlović: Odgovorila sam Vam, hvala.

A osim šturih odgovora, dobili smo i nove precizne datume. Koji će biti lako proverljivi za nešto više od tri godine.

„Rok za završetak svih radova je novembar 2021. godine i svi rokovi će biti u potpunosti ostvareni“, rekao je direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić.