Brnabić: Elektronsko plaćenje poreza na imovinu i vaučeri za sezonske radnike

Ekonomija 06. dec 201811:53 > 13:40
Tanjug/Filip Krainčanić

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić najavila je da će od naredne godine biti omogućeno elektronsko plaćenje poreza na imovinu, kao i vaučeri za sezonske radnike, odnosno njihova elektronska prijava.

„Od 1. januara počinje da radi jedinstvena baza lokalnih poreskih administracija, tako da će građani preko interneta moći da pristupe bazi podataka, da pogledaju svoje dugovanje za porez na imovinu i da ga elektronski plate“, rekla je premijerka novinarima.

Kako je dodala, od 8. januara prvi put u Srbiji počinje da važi i sistem vačera za sezonske radnike i to najpre za one u poljoprivredi.

Brnabić je kazala da će sezonski radnici u poljoprivredi na taj način imati socijalno i zdravstveno osiguranje, „kao u svakoj civilizovanoj zemlji“, što do sada nije bio slučaj.

„Taj sistem vaučera će se proširiti i na sezonske radniku u gradjevinarstvu, turizmu“, rekla je ona.

Prema njenim rečima, do kraja ove godine lokalne samouprave u saradnji sa MUP-om, treba da završe posao prenosa podataka o državljanstvu u elektronski oblik, tako da će građani moći da dobiju izvod iz knjige državljana bez obzira gde gde žive i rade.

Brnabić je istakla da će 2019. biti završen i Adresni registar, jer je Republički geodetski zavod završio svoj deo posla i evidentirao 66.480 novih ulica koje do sada nisu bile registrovane, odnosno nisu imale ime, a kuće su bile bez brojeva.

„To će biti osnova za dalji rad na Centralnom registru gradjana. Zakon o Centralnom registru gradjana je završen, kao i javna rasprava o njemu i očekujemo da se uskoro nađe kao predlog na Vladi Srbije, a onda će biti upućen u Skupštinu“, navela je premijerka.

Ružić: Do kraja 2019. sve inspekcije u sistemu eInspektor

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić izjavio je da je do sada obuku za korišćenje softverskog rešenja eInspektor prošlo 800 inspektora iz sanitarne, tržišne, upravne i inspekcije rada, a da će do kraja 2019. sistem biti u primeni u svim inspekcijama u zemlji.  

„Platforma eInspektor omogućiće brži, efikasniji, transparentniji, kompatibliniji inspekcijski nadzor“, kazao je Ružić nakon posete inspektorima koji se obučavaju za korišćenje tog softverskog rešenja.

Ana Brnabić je naglasila da je „sistem eInspektor jedan od najvećih strateških projekata u okviru elektronske uprave“.

On je rekao da država intenzivno radi na poboljšanju uslova rada za inspektore i poboljšanja njihovog materijalnog položaja.

Ružić je ukazao da Srbija ima ukupno 6.500 inspektora, čija je prosečna starost 54 godine, a da je potrebno da se njihov broj poveća za 25 procenata, kako bi se dostigao evropski prosek.  

Zbog toga se, kako je kazao, priprema akcioni plan koji treba da donese potpuno sagledavanje stanja u inspekcijama, da bi se omogućilo zapošljavanje mladih inspektora.  

Naveo je da je ove godine obezbeđena korekcija korektivnog koeficijenta za inspektore u lokalnim samoupravama koja je omogućila povećanje plata do 20 odsto, a isto to bi trebalo da bude omogućeno i za inspektore na republičkom nivou, nakon što Skupština Srbije usvoji izmene Zakona o platama državnih službenika.  

Ružić je podsetio i da su izmene Zakona o inspekcijskom nadzoru pred parlamentom i da je namera da se sistem promeni, kako bi inspekcija dobila preventivni i savetodavni karakter, odnosno da se kaznene odredbe primenjuju na one koji s predumišljajem krše zakon i ugrožavaju bezbednost gradjana i privrede.

Direktor Kancelarije za IT i elektronsku upravu Mihailo Jovanović rekao je da sistem eInspektor deo reformi inspekcijskog nadzora, koje podrazumevaju obezbeđivanje bolje zaštite i kontrole, uz smanjenje administrativnih troškova i povećanje pravne sigurnosti.

Kako je naveo, obezbeđeni su serveri sa softvrom koji će da koriste svi inspektori u Srbiji, kao i laptopovi za sve inspektore koji su opremljeni bežičnim internetom i kvalifikovanim elektronskim sertifikatom. To će, kako je objasnio, omogućiti inspektorima da lakše i transparentnije obavljaju svoj posao, povezani na veliki informacioni sistem, a informacije o tome šta rade na terenu moćiće da se prate u realnom vremenu. 

Elektronski sertifikat omogućiće da se nadzor inspektora obavlja bez papira, jer će se sva dokumenta elektronski potpisivati u informacionom sistemu.