Vučić i direktor Ruskih železnica o unapređenju železničke infrastrukture

Ekonomija 24. dec 201814:38 > 14:44
Tanjug/Dimitrije Goll

Predsednik Aleksandar Vučić i generalni direktor i predsednik uprave Ruskih železnica Oleg Belozjorov razgovarali su u Beogradu o daljem razvoju i unapređenju železničke infrastrukture u Srbiji, saopštio je Vučićev kabinet.

Vučić i Belozjorov razgovarali su o dve investicije od strateškog značaja za Srbiju – Dispečerski centar, kojim bi bila uspostavljena bolja organizacija i pun nadzor nad celokupnim železničkim saobraćajem u Srbiji, i projekat potpune rekonstrukcije železničke pruge Valjevo-Vrbnica, za koji je dogovorena izrada projektne dokumentacije, na osnovu koje će biti određen rok za početak radova.

Zahvalivši direktoru Belozjorovu na angažovanju Ruskih železnica na dosadašnjim projektima, Vučić je kazao da se prilikom realizacije svih budućih projekata posebna pažnja mora posvetiti bezbednosti.

Belozjorov je istakao da su Ruske železnice jedna od vodećih kompanija u svetu.

U saopštenju je navedeno da su Ruske železnice 2018. godine prevezle rekordan broj, 1.152.000.000 putnika, i da je „odličnim poslovnim rezultatima doprineo i završetak jednog od najkomplikovanijih infrastrukturnih projekata – železničkog prstena oko Moskve“.

Mihajlović i Belozjorov razgovarali o novim projektima

Ministarka za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu Zorana Mihajlović razgovarala je sa direktorom Ruskih železnica Olegom Belozjorovim o novim projektima na srpskim železnicama, a ključni je izgradnja dispečerskog centra. 

Ona je na konferenciji za novinare u Vladi Srbije rekla da joj je „čast da sarađuje sa jednom od najboljih svetskih firmi kao što su Ruske železnice, koje su ove godine u svetu prevezle milijardu putnika“. 

„Nadam se da ćemo u januaru potpisati ugovor za gradnju dispečerskog centa i za elektrifikaciju pruge Star Pazova-Novi Sad“, rekla je Mihajlović. 

Dodala je da se sa predstavnicima te kompanije razgovaralo i o rekonstrukciji pruge Beograd-Bar u delu od Valjeva preko Užica do granice sa Crnom Gorom, kao i o obuci srpskih inženjera u Rusiji kako bi se usavršili za „ozbiljne projekte u železnici“. 

Interes Vlade Srbije je, prema njenim rečima, da se Srbija putnom i železničkom mrežom poveže sa zemljama regiona. 

Mihajlović je istakla da je „saradnja sa Ruskim železnicama jedna od najkvalitetnijih, jer ta kompanija do sada nije ni jednom probila rok ili imala nerešiv problem“. 

„Ruske železnice su napravile podvig i postavile prvih 10 kilometara brze pruge (200 kilometara na sat) na deonici Stara Pazova-Novi Sad, kao deo pruge Beograd-Budimpešta“, rekla je Mihajlović.

Tom brzom prugom Srbija želi, kako je rekla, da postane jedna od najmoderniji zemalja u železničkom saobraćaju. 

Istakla je da su Ruske železnice do sada na deonici Stara Pazova-Novi Sad uradile, ne 44 odsto radova kako kažu u toj kompaniji, već 47 odsto, „što se vidi na terenu“ i da sve ide po planu i dogovorenoj dinamici. 

Dodala je da je za tri godine u Srbiji rekonstruisano 205 kilometara pruge za šta je utrošeno 350 miliona dolara, a da za rekonstrukciju još ostaje deo pruge Beograd – Niš. 

Belozjorov je rekao da je moto rada „Ruskih železnica“ da rade kvalitetno i u roku. 

„Na deonici Stara Pazova -Novi Sad uradjen je tunel Čortanoci i 44 odsto ukupnih radova. Spremni smo za nove projekte“, rekao je Belozjorov. 

Istakao je da se „danas razgovaralo o održavanju infrastrukture“ i da su „spremni da taj posao preuzmu na sebe“. 

„Ključni projekat je izgradnja dispečerskog centra za efikasno upravlajnje železničkim saobraćajem“, rekao je on.