Otvoren 41. Međunarodni sajam turizma u Beogradu

N1

Međunarodni sajam turizma pod sloganom "Leto je bliže nego što mislite" otvoren je na Beogradskom sajmu i trajaće do 24. februara, a na njemu učestvuje više od 650 direktnih izlagača i suizlagača iz 38 zemalja.

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Rasim Ljajić je otvarajući 41. Međunarodni sajam turizma rekao da turizam nije samo zabava i rekreacija, već značajno doprinosi ekonomskom oporavku zemlje.

„Po prvi put u 2018. u Srbiji imamo izjednačen broj domaćih i stranih turista, a takođe prvi put smo prešli magičnu cifru od 1,5 milijardi dolara čistog deviznog priliva od turizma“, kazao je Ljajić.

Prema njegovim rečima, Srbija je po rastu broja dolazaka stranih gostiju na šestom mestu u Evropi što je „do pre nekoliko godina bilo nezamislivo“.

Ljajić je naveo da se u zemlji u ovoj godini očekuje oko 3,6 miliona gostiju i devizni priliv od turizma od 1,7 milijardi dolara.

„Ukoliko ne bude velikih turbulencija, siguran sam da ćemo ove ciljeve postići. Da bismo to učinili moramo da pratimo i savremene trendove koji postoje u turizmu i da pratimo navike turista na globalnom nivou“, ocenio je ministar.

On je rekao da je digitalizacija turističkog sektora jedna od savremenih promena u oblasti turizma, jer čak 52 odsto turista kaže da im je važno da tokom putovanja imaju digitalnog turističkog vodiča.

„Bezbednost destinacija je jedna od značajnih razvojnih šansi za Srbiju. Želimo da pošaljemo poruku u svet da je naš region stabilan i bezbedan, jer bez toga nema razvoja turizma. Podaci govore da 49 odsto putnika na globalnom nivou to ističe kao jedan od glavnih motiva za izbor destinacije“, kazao je Ljajić.

Dodao je da je Međunarodni sajam turizma „jedan od simbola grada Beograda, ali i Srbije, jer okuplja veliki broj ljudi i povezuje države“.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić rekao je da je Međunarodni sajam turizma prilika da se unapredi ta privredna grana i u Beogradu, i u Srbiji.

„U Beogradu smo u prošloj godini imali 2,4 miliona noćenja i 1,4 miliona turista“, naveo je Radojičić.

Prema njegovim rečima, u 2018. u odnosu na 2017. broj turista je povećan za 13 odsto, a broj noćenja za 14 odsto.

„Beograd je mesto koje nesumnjivo treba posetiti. Na sajmu u Tel Avivu taj grad je nedavno proglašen za jednu od najvažnijih turističkih destinacija. Zato ulažemo u infrastrukturu, parkove, trgove, fontane, jer na taj način direktno ulažemo u turizam“, kazao je on.

Radojičić je podsetio da će u Beogradu biti izgrađena gondola koja će značajno unaprediti turistički potencijal tog grada.

„Krajem ove ili početkom sledeće godine završićemo gondolu i verujem da će ona privući veliki broj i domaćih i stranih turista“, dodao je on.

Zemlja partner 41. Međunarodnog sajma turizma u Beogradu je Bugarska, a bugarska ministarka turizma Nikolina Angelkova rekla je da je turizam jedna od ključnih stvari za razvoj te zemlje.

„U Bugarskoj je turizam veoma značajna privredna grana i ključ naše ekonomije. U tome nam veliku podršku daju i srpski turisti koji u velikom broju posećuju našu zemlju“, kazala je Anglekova.

Ona je navela da je prošle godine Bugarsku posetilo 9,3 miliona turista.

Dodala je da je 41. Međunarodni sajam turizma „mogućnost za razmenu srpskih i bugarskih turista“.

Na Beogradskom sajmu istovremeno se održavaju još tri manifestacije – 10. Međunarodni sajam vina BeoWine, 15. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 15. Sajam suvenira „Posetite Srbiju“.

Organizatori očekuju da sajam poseti između 60.000 i 70.000 ljudi.