Vesić tvrdi da se nova autobuska stanica gradi, u BAS-u kažu da radovi neće još

Ekonomija 22. maj 201909:20 > 09:24
N1

Radovi na autobuskoj stanici u Beogradu nisu počeli ni 15 meseci od "početka radova", piše Insajder. Dok zamenik gradonačelnika Goran Vesić tvrdi da je izgradnja počela 13. maja, u BAS-u, koji je i investitor novog objekta, kažu da se na terenu još ništa ne dešava.

Beogradska autobuska stanica (BAS), čiji je početak gradnje u novobeogradskom bloku 42 u februaru prošle godine ozvaničio tadašnji gradonačelnik Siniša Mali, još nije počela da se gradi.

Iako zamenik gradonačelnika Goran Vesić za Insajder kaže da je gradnja nove stanice počela prošlog ponedeljka (13. maj) i da će biti završena za 18 meseci, Dragan Vučičević, zamenik generalnog direktora kompanije BAS koja finansira gradnju i sprovodi projekat, navodi da se na terenu ne dešava ništa, da nije završena planska dokumentacija, a samim tim nema ni građevinske dozvole.

Tadašnji gradonačelnik Beograda, a sada ministar finansija Siniša Mali obišao je 28. februara 2018. početak radova na izgradnji nove glavne autobuske stanice na Novom Beogradu, i tada je izjavio da će čišćenje terena trajati mesec, mesec i po dana, a da potom kreće izgradnja objekata i perona. Tada je najavljeno da će projekat biti završen u roku od 18 meseci.

Na zemljištu na kome je predviđena izgradnja nove stanice danas, odnosno 15 meseci kasnije, ne dešava se, međutim, ništa. Nove glavne autobuske stanice, koja bi prema najavama trebalo da bude najmodernija u Evropi, nema ni u obrisima.

Na pitanje Insajdera zašto gradnja nije počela 28. februara prošle godine, kako je građanima predstavljeno, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, koji je u to vreme bio gradski menadžer, kaže je da je tada počelo raščišćavanje terena, a da je gradnja počela 13. maja ove godine.

„Niste dobro razumeli. Tada je počeo da se čisti teren. Izgradnja je počela u prošli ponedeljak i trajaće manje od 18 meseci“, navodi Vesić.

Na podsećanje da su i on i Siniša Mali u februaru prošle godine rekli da počinje izgradnja stanice, Vesić kaže da je to bilo uređenje zemljišta, što je „faktički bio početak radova“.

„Tamo je bila jedna neuredna površina i tada je počelo da se uređuje zemljište. Kao što sam rekao, gradnja je počela prošlog ponedeljka“, dodaje zamenik gradonačelnik Beograda.

Ali, osim što se na terenu ne vidi da je počela izgradnja stanice, i Dragan Vučičević, zamenik generalnog direktora BAS-a, kompanije koja finansira izgradnju stanice sa 23 miliona evra, kaže da gradnja još nije počela. On nije mogao da odgovori na pitanje Insajdera ni kada će radovi početi.

„U ovom trenutku se na terenu ništa ne dešava, ali sve ide po utvrđenoj dinamici“, kaže Vučičević.

Upitan kako sve ide po utvrđenoj dinamici, kada je početak gradnje ozvaničen još u februaru prošle godine, a okončanje projekta najavljeno do kraja avgusta 2019, Vučičević kaže da „šta su političari pričali, to je njihova stvar“.

„Ovo što ja kažem je realno. Završava se projekat. Čim se završe planska dokumenta i kada Grad uradi svoj deo posla, odnosno uradi komunalnu strukturu, vodoinstalacije, presvlačenje elektromrežama, prilazne komunikacije… onda će gradnja ići vrlo brzo“, kaže zamenik generalnog direktora BAS-a.

Projekat izgradnje nove autobuske stanice, prema najavama, trebalo bi da bude realizovan kroz javno-privatno partnerstvo – grad Beograd ustupa zemljište, dok samu izgradnju sa 23 miliona evra finansira kompanija BAS. Prema projektu, buduća stanica imaće površinu od 13.000 kvadrata.

Do izgradnje nove stanice na Novom Beogradu u funkciji bi trebalo da budu dve privremene – jedna pored postojeće u Savskom amfiteatru, koju je finansirao BAS, a druga (takozvani Aneks) pored buduće glavne stanice na Novom Beogradu čiju je izgradnju finansirao Grad.