Ikea otkupljuje svoj stari nameštaj koji će potom donirati

Biznis 13. nov 202015:26 > 15:30
Izvor: Daniel LEAL-OLIVAS / AFP

Kompanija Ikea objavila je da će, u okviru kampanje "Green Friday", od 24. novembra do 3. decembra, plaćati dvostruko veću vrednost od procenjene za stari Ikea nameštaj, koji će nakon toga biti doniran projektima zajednice, kao pomoć́ onima koji su najviše pogođeni pandemijom koronavirusa.

U zamenu za svoj nameštaj, kupci će dobiti vrednosnu karticu koju mogu iskoristiti u Ikea robnoj kući, a vrednost kartica zavisiće od fizičkog stanja nameštaja koji preprodaju.

Ponuda je dostupna samo članovima Ikea Family programa.

Da bi se priključili inicijativi u Srbiji, kupci moraju da isprate nekoliko jednostavnih koraka, navedeno je u saopštenju.

Kako je precizirano, kupcima se savetuje da procenu vrednosti svog nameštaja obave kod kuće, koristeći alatku za otkup koja koristi posebnu cenovnu matricu na osnovu fizičkog stanja proizvoda.

Oni će potom dobiti QR kod, procenjenu vrednost i aplikacioni broj za konkretan artikal.

Sve proizvode je potrebno doneti potpuno sastavljene, na odeljenje Službe za kupce, od 24. novembra do kraja godine.

Zaposleni na odeljenju Službe za kupce će proveriti fizičko stanje nameštaja i ponuditi kupcu finalnu cenu proizvoda.

Ukoliko je kupac prihvati, Ikea će izdati vrednosnu karticu sa dogovorenim iznosom, dok će nameštaj biti doniran ili ponovo prodat.

Svi vraćeni proizvodi biće dezinfikovani u okviru sanitarnog postupka uz mere zaštite za koronavirus, u zavisnosti od vrste materijala i stanja proizvoda.

Kupci će za proizvode koji su u stanju „kao novo“ bez oštećenja, dobiti 50 odsto inicijalne cene proizvoda, dok će za nameštaj u „veoma dobrom stanju“ sa manjim oštećenjima, dobiti 40 odsto inicijalne vrednosti.

Proizvodi koji su „dosta korišćeni“ sa više oštećenja, biće otkupljeni za 30 odsto od prvobitne vrednosti.

Podseće se da je ova kampanja deo napora kompanije Ikea ka stvaranju kružnog i klimatski pozitivnog poslovanja do 2030. godine, što podrazumeva da će svi Ikea proizvodi biti izradjeni od obnovljivih ili recikliranih materijala.

Trenutno, čak 45 odsto ukupnih globalnih emisija ugljenika potiče od proizvodnje i korišćenja proizvoda koji se svakodnevno upotrebljavaju, te ova kampanja predstavlja priliku za rešavanje neodržive potrošnje i njenog uticaja na klimatske promene, tokom perioda najveće kupovine u godini, piše u saopštenju.

Navedeno je i da će, nakon ove kampanje, IKEA usluga – Druga šansa, biti i dalje dostupna i svi predmeti će se prodavati na odeljenju „To je što je“, u okviru Ikea robne kuće.