Otkud Telekomu podaci o korisnicima SBB-a, i građani mogu da zatraže odgovore

Kompanija SBB uputila je zahtev nadležnima da utvrde da li je kompanija Telekom Srbija pribavila njene podatke o korisnicima koji predstavljaju poslovnu tajnu i da li je ta delom državna kompaniaj odlučila da ih zloupotrebe u svoju korist. Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović rekao je da će nakon konsultacija unutar institucije doneti odluku da li ovim pitanjem da se bave po službenoj dužnost, a do tada poručuje - korisnici i sami mogu da pokrenu postupak.
SBB, ali i njegovi korisnici sve češće su na udaru konkurencije - pogotovo one koju kontroliše država.
Direktor sektora SBB-a za pravne poslove Jovan Zečević kaže da se u poslednje vreme korisnicima ove kompanije sve više nude ponude konkurentskih firmi, koje su van onoga što se nudi u opštim i akcijskim ponudama operatera, kao i da se na taj način direktno krši Zakon o zaštiti potrošača.
Objašnjava, daju se "nepristojne ponude u vidu otkupa ugovora kod korisnika koji su već pod ugovornom obavezom", što, prevazilazi čak i "gerila marketing".
"Više to nije slučaj ubacivanja pamfleta i oglasnog materijala u poštanske sandučiće, spamovanje korisnika i drugarskog ubeđivanja na ulaznim vratima stana, već je evidentno da konkurenti, odnosno pojedina lica poseduju podatke koji su iz ugovora", upozorava Zečević.
Prema njegovim rečima, uvidom u podatke kada korisniku ističe ugovorna obaveza i koji paket ima, konkurencija pokušava da odabere "pravi tajming" i privuče korisnike SBB-a da pređu kod njih.
"Znači, ovde već imamo situaciju koja prevazilazi član 41 Zakona o trgovini, vezano za nelojalnu konkurenciju, koja nije nikako dobra i prelazi već u okvire Zakona o zaštiti poslovne tajne. Hajde da napomenem da se time krše i neki drugi zakoni, na primer, Zakon o zaštiti podataka o ličnosti, imajući u vidu da konkurencija sprovodi jedan 'direktni marketing' bez prethodnog pristanka korisnika - koristi njegove lične podatke i zove ga", ističe Zečević.
U razgovoru za list “Danas” poverenik za zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović nije dao definitivan odgovor na pitanje da li će ova institucija sprovesti nadzor i utvrditi da li su i na koji način podaci iz ugovora između korisnika i kompanije SBB završili kod direktnog konkurenta. Do odluke, Marinović savetuje građane.
"Oni treba da se obrate pravnom licu za koje sumnjaju da neovlašćeno koristi njihove podatke i pitaju ih da li oni zaista obrađuju podatke, u koju svrhu ih obrađuju, kako su do njih došli, koje podatke poseduju... Takođe, oni po zakonu imaju pravo da zatraže da pravno lice prestane sa obradom tih podataka i da iste izbriše", poručuje Marinović.
Poverenik dodaje - ukoliko građani ne dobiju odgovarajući odgovor na svoj zahtev, mogu da mu se obrate i podnesu žalbu.
SBB posluje u okviru United Grupe kao i televizija N1.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare