Dan posle: Šta nam vladari ostavljaju, a šta otkriva istraga pada nadstrešnice

Ekonomija 22. mar 202507:45 2 komentara
Forbs
Forbes Srbija

Pogledajte vesti sa sajta Forbes Srbija koje su u sedmici iza nas izazvala najviše pažnje čitalaca.

1. Bušatlija za Forbes: Dan posle, drugi deo – prelazna Vlada pre izbora da sanira dugove

Aktuelni vladari naše zemlje krupnim koracima idu ka tranziciji, koja bi trebalo da nam donese mandatno upravljanje. Zasnovano na zakonski fer regulisanim izborima. U međuvremenu treba da sagledamo šta će nam vladari ostaviti.

Disparitet našeg „stabilnog“ dinara i naše ekonomije je doveo do rasta uvoza, pada izvoza, pada konkurentnosti naših proizvoda i usluga na inostranom i domaćem tržištu.

Investiranje iz duga države i sponzorisanje jeftinog uvoza je polje na kome se uzgajaju ekstra profiti i korupcija.

Prvi korak te Vlade treba da bude prilagođavanje vrednosti dinara našoj ekonomiji, uvođenjem apsolutne dinarizacije.

2. EKSKLUZIVNO Snimci iz glavnog hola stanice u trenutku pada nadstrešnice: Da, bilo je gradilište (VIDEO)

U trenutku pada nadstrešnice na železničkoj stanici Novi Sad, u glavnom holu nalazilo se oko 35 osoba koje su stajale u redu radi kupovine karata ili čekali voz. Niko od njih nije povređen, pokazuju snimci s nadzornih kamera do kojih je ekskluzivno došao Forbes Srbija.

Ono što je takođe važno, snimci pokazuju da glavni hol (vestibil) nije samo na papiru bio gradilište s obzirom na to da je prijava radova na objektu potvrđena tek 16. oktobra 2024. On je i suštinski bio gradilište jer su putnici stajali u zgradi u kojoj su se i dalje izvodili radovi.

3. ISTRAŽUJEMO Ko stoji iza privatnika koji su odbili da voze na dan protesta: Šta sa gradskim prevozom ima Zvonko Veselinović

Kao što je poznato, u prošlu subotu, 15. marta, gradski prevoz u Beogradu nije funkcionisao. Većina privatnih prevoznika prethodno je odbila da vozi iz prigradskih opština ka gradu. Isto su učinili i pojedini prevoznici iz unutrašnjosti Srbije.

Tim povodom oglasilo se u ponedeljak i devet sindikata GSP-a. Oni su upitali nadležni gradski Sekretarijat za javni prevoz „po kom osnovu su privatni prevoznici ostavili građane bez javnog prevoza tokom celog dana“.

Istovremeno, zatražili su i da se saopšti da li će privatnim prevoznicima koji su „odbili da prevoze građane biti isplaćena naknada iz budžeta grada za hiljade neostvarenih polazaka tog dana“.

4. ISTRAŽUJEMO Kada je počela da pada nadstrešnica i kako je pala (FOTO, VIDEO)

Kada je nadstrešnica počela da pada odnosno pokazala jasno vidljive znake da „klizi“ ka zemlji po svemu sudeći biće jedno od bitnih pitanja na predstojećem suđenju za ovu tragediju. Jer, nameće i pitanje ko je trebalo da to primeti i reaguje odnosno eventualno predupredi nesreću.

Jedan od prvih takvih pokazatelja da su zatege počele da popuštaju javnost je videla u veštačenju Fakulteta tehničkih nauka iz Novog Sada. Autori nalaza u izveštaj su stavili fotografiju Saobraćajnog instituta CIP na kojoj se na spoju dve zatege i krova vidi da je došlo do većeg oštećenja. Međutim, fotografija je napravljena tek 31. oktobra prošle godine odnosno dan pre pada nadstrešnice.

5. Menadžerka Infrastrukture železnice: Vesić je telefonskom porukom pozvao Jelenu Tanasković na otvaranje stanice

„Goran Vesić je kao tadašnji ministar za građevinarstvo poslao poruku putem telefona Jeleni Tanasković i njenoj saradnici Vedrani Ilić i to poziv da prisustvuju svečanom otvaranju Železničke stanice Novi Sad“. Ovo je na saslušanju u Beogradu izjavila Slobodanka K. menadžerka za razvoj i investicije u preduzeću Infrastruktura železnica Srbije.

Ona se našla na optužnici beogradskog Višeg javnog tužilaštva zajedno sa još dva člana Komisije za tehnički pregled, a na teret joj se stavljaju krivična dela zloupotrebe službenog položaja i teško delo protiv opšte sigurnosti. Tužilaštvo smatra da su njihovi propusti doprineli i da su u uzročno-posledičnoj vezi sa tragedijom koja se dogodila 1. novembra.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare