Dašić: Za četiri godine sa „otetog“ niškog aerodroma ugašeno čak 14 linija

Ekonomija 22. feb 202417:45 22 komentara

Aerodromu "Konstantin Veliki", fali ono što je imao dok je bio pod upravom Grada Niša, a to je sposobno rukovodstvo koje je imalo i srednjeročan i dugoročan plan razvoja i po tom planu mi bismo sad bili bliže milionitom putniku, a ne polovini od toga, kaže za N1 Danijel Dašić iz Centra za decentralizaciju iz Niša.

Predsednik Aleksandar Vučić, govoreći o predstojećem EXPO 2027, pomenuo je i aerodrom u Nišu i rekao da mora da se interveniše i uradi kanalizacija, da bismo mogli dalje da ulažemo, jer, kako je rekao, aerodrom u Nišu sa 27.000 putnika došao je ove godine do 448.000 putnika.

„Naš predsednik voli da kaže jednu tačnu stvar, a onda da malo promeni šta mu ne odgovara. Ta brojka od 448.000 jeste tačna, međutim, ne znam odakle mu broj 24.000, jer je aerodrom, kada je otet od Grada Niša imao 360.000 putnika“, naveo je Dašić u emisiji Dan uživo.

Ono što je, dodaje, činjenica jeste da aerodrom u Nišu pokazuje oscilacije. „Jedne godine ima oko 350.000, pa 400.000, pa opet 300 i nešto hiljada“, rekao je.

POVEZANE VESTI

Ono što, dodaje, ne postoji, jeste „uzlazni nivo od 2015. do 2017. godine“.

„Taj rast koji mu je doneo nagradu za najbrže rastući aerodrom u Evropi u svojoj klasi. Od trenutka otimanja 2018. godine imamo sinusoidu, tako da o nekom rastu ne može da se govori, imajući u vidu da se taj rast zasniva na visokim subvencijama Er Srbiji“, naglasio je Dašić.

Govoreći o broju putnika, Dašić kaže da se on kreće „od 300 i nešto hiljada“ od 2018. godine.

„U poslednja tri meseca recimo imamo pad broja putnika, i nažalost, možemo očekivati da će se nekim ad hoc intervencijama Vlade, taj broj podići na neki predizborni nivo. Ono šta fali i što je aerodrom imao dok je bio pod gradom, to je sposobno rukovodstvo koje je imalo i srednjeročan i dugoročan plan razvoja i po tom planu mi bismo sad bili bliže milionitom putniku „, izjavio je.

Dašić je podsetio da je aerodrom bio u lošem stanju do 2015. godine.

„Tada je vrlo sposobna ekipa ljudi, i ja moram da kaže da su oni bili iz SNS-a, napravili su plan i program razvoja, Grad ga je usvojio te 2015, a 2016. i 2017. aerodrom je poslovao u dobitku. Nakon otimanja od Grada, počinju gubici. Godine 2019. smo imali fiktivni dobitak od 32,6 miliona, ali su subvencije Er Srbiji bile čak 600 miliona dinara, i ta tendencija se nastavlja – koliko napravi gubitak, toliko država upumpa pare, i kažu onda – poslovali smo sa dobitkom. A taj dobitak je na teret poreskih obveznika“, naglasio je Dašić.

Prema njegovim rečima, aerodrom u Nišu nema sopstvenu održivost, jer „nema ni strateški dokument koji bi omogućio da posluje sa nekom vizijom“.

Na pitanje da li je u proteklom periodu bilo gašenja linija, Dašić kaže:

„Bilo je gašenja, za četiri godine čak 14 linija je ugašeno – Er Srbije, Svis era, Viz era… Postoji najava povraćaja nekih linija, ali imam utisak da je to vezano za izbore“.

O rekonstrukciji niškog aerodroma kaže da je to „posebna priča“.

„Stalno se priča o toj nekoj novoj zgradi, ona je očito otišla u Kraljevo, gde su potrošeni milioni evra da se održava ta jedna linija. Da je aerodrom ostao u vlasti grada, mi bismo sa ‘lou kost’ kompanijama napravili taj aerodrom po meri puntika“, kazao je Dašić.

Ovako:

„…ga gradimo po meri nekog politički orijentisanog biznisa koji će reći – napravili smo novi terminal koji vredi 100, 200 miliona evra, a od toga Grad Niš neće imati ama baš ništa“, zaključio je.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare