Efektiva: Nezakonite radnje firme koja zastupa Yettel i nudi raskid sa SBB

Firma Venditel raskida i sklapa ugovore umesto potrošača, navodi Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva. "Nove pritužbe građana ukazuju na nastavak nezakonitih radnji Venditela, koji zastupajući interese Yettel Srbija, ide toliko daleko, da korisnicima 'završava' raskid sa postojećim (SBB) i sklapanje ugovora sa novim operatorom (Yettel). Čak se u ime korisnika i obraća SBB-u, tražeći podatke iz ugovora i zahtevajući raskid", ističe Efektiva.
"Odakle ovoj firmi precizni podaci o korisnicima usluga drugih operatora, potpuno je nejasno, ali očito je da do njih dolaze na nezakonit način. Vrlo brzo ćemo o ovome obavestiti Tržišnu inspekciju i Poverenika", precizira Efektiva u saopštenju.
Udruženje upućuje korisnike na dalje korake.
"U slučaju da dobijete poziv ili mejl od Venditela koji ne želite, prijavu zbog kršenja člana 37. Zakona o zaštiti potrošača, možete podneti putem mejla [email protected], a prijavu zbog zloupotrebe ličnih podataka Povereniku na mejl [email protected]", ističe Efektiva.
Efektiva je na društvenim mrežama navela i odgovor koji je dobila od kompanije Yettel Srbija.
"Korisnike van naše mreže može pozvati eksterni kontakt centar, što predstavlja uobičajenu poslovnu praksu koju koriste pružaoci telekounikacionih i drugih usluga. Obe aktivnosti u potpunosti su u skladu sa važećim propisima Republike Srbije", naveo je Yettel Srbija u odgovoru koji je objavila Efektiva na svom Fejsbuk nalogu.
Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva ukazalo je nešto ranije danas da u poslednje vreme dobija pritužbe korisnika kablovskih i mobilnih operatora, da ih pozivaju iz firme pod imenom Venditel i nude im usluge operatora Yettel Srbija.
"Osim što je to nasrtljiva poslovna praksa, kažnjiva po Zakonu o zaštiti potrošača, ona je i zabranjena članom 37. koji kaže: 'Zabranjeno je direktno oglašavanje telefonom, faksom ili elektronskom poštom, bez prethodnog pristanka potrošača. Zabranjeno je direktno oglašavanje drugim sredstvima komunikacije na daljinu, bez prethodnog pristanka potrošača'", ukazalo je Udruženje za zašitu potrošača Efektiva.
Efektiva konstatuje da se ovde "očigledno radi i o zloupotrebi ličnih podataka".
"Jer, pozivaoci ciljano kontaktiraju korisnike za koje već znaju da nisu korisnici Yettel-a. To znači da im neko, na nezakonit način dostavlja te podatke. Međutim, kada ih korisnik pita odakle im pravo i podaci za takav kontakt, iz Yettel-a 'peru ruke', pravdajući se da oni to ne rade, već za njih to rade druge firme, a kada isto pitaju Venditel, dobiju odgovor da se radi o grešci u softveru koji je 'permutovao brojeve' i slučajno pozvao baš taj kontakt. I to, nisu ni oni, nego neka treća kompanija koja je vlasnik 'dialer-a'", navodi Efektiva.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare