Efektiva o pravima potrošača kojima je Telekom bez najave ukinuo kanale

Ekonomija 20. jan 202217:32 > 17:33 28 komentara

Kablovski operator Telekom Srbija je krajem decembra ukinuo paket Cinestar kanala, a o tome nije unapred obavestio korisnike svojih usluga. U Udruženju za zaštitu potrošača Efektiva kažu da je ovo nepoštena poslovna praksa, a Jovan Ristić iz tog udruženja savetuje potrošače da obavezno izjave reklamacije samom pružaocu usluga. U slučaju da dobiju odgovor da ugovor može da se raskine, ali uz plaćanje penala, treba, dodaje - to da ospore i obrate se i RATEL-u i tržišnoj inspekciji. "Samo javni, ogromni kolektivni pritisak ovde može da urodi plodom", poručuje Ristić.

Treba da, kako navodi Jovan Ristić, razlikujemo dve situacije – kada je trgovac postupio po zakonu i kada nije postupio po zakonu.

Pročitajte još:

„Operater mora pre promene paketa da obavesti javnost o svojoj nameri. Tada bi potrošači u roku od tih 30 dana mogli da raskinu ugovor bez plaćanja penala“, navodi gost N1.

Telekom, ističe – nije poštovao zakon.

„Baš kao što to nije uradila ni Supernova – ako se sećate u vreme vanrednog stanja borili smo se za prava potrošača koje je Supernova ‘zakinula’ za obaveštenje da je raskinula ugovor sa United mediom o emitovanju određenih kanala. Oni su to uradili 17 dana posle, pri čemu su teško prekršili zakon, a sve vreme su se pravili kao da su u zakonskim okvirima“, podseća Jovan Ristić.

Na kraju se, ističe, kroz odluke RATEL-a i tržišne inspekcije pokazalo da – nisu bili u pravu.

„Ovde se radi o istoj stvari, samo su neke okolnosti drugačije. Kad pogledate ono što piše na stranici Mts – imate obaveštenje od 21. decembra 2021. godine kojem nije prethodilo nikakvo obaveštenje o izmeni u ponudi kanala. Samo vas obaveštava da sledeći kanali (ukupno pet) nisu više deo određene ponude. Ispod toga nedostaje pouka da potrošači imaju pravo da raskinu ugovor bez plaćanja penala“, ističe gost N1.

Ovde je Telekom, ističe Ristić, potrošače „zakinuo“ za nešto što su obavezni da dobiju po osnovu čak dva zakona – Zakona o zaštiti potrošača i Zakona o elektronskim komunikacijama.

„Ovakvo obaveštenje mora da se da mesec dana unapred, a ne na dan kad stupa na snagu. I mora postojati pravna pouka potrošačima o njihovim pravima. Pošto to nedostaje, ovo predstavlja nepoštenu poslovnu praksu. To je uskraćivanje potrošača za njihova prava i to je obmana potrošača“, kategoričan je Jovan Ristić.

On dodaje da zakon predviša da se potrošač lično obavesti o promeni cena najmanje 30 dana pre promene je. A, ako to nije moguće, onda potrošača treba obavestiti javno.

„Mi nemamo dokaza da je upozorenja bilo, niti je bilo javnog upozorenja. Javno je obaveštenje tek po svršenom stanju“, ukazuje on.

Na pitanje šta potrošači konkretno mogu sada da urade, gost N1 navodi da zbog nepoštene poslovne prakse potrošači, na žalost, više ne mogu da se obrate Ministarstvu trgovine i telekomunikacija, već tržišnoj inspekciji.

„Moj savet je da potrošači obavezno trgovcu izjave raskid ugovora, da vidimo kakav će im odgovor dati operator. Ne bih da prejudiciram, ali ako odgovori da raskid prihvata uz plaćanje penala, to treba da ospore i obrate se i RATEL-u i tržišnoj inspekciji. Što se više njih obrati tim institucijama postoji šansa da problem bude rešen“, istakao je Jovan Ristić.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare