Efektiva: Yettel uslovljava raskid ugovora novim korisnicima plaćanjem 10.000rsd

Ekonomija 16. nov 202213:08 51 komentara
Yettel znak
Shutterstock

Operater mobilne telefonije Yettel ne dozvoljava novim korisnicima odustanak od ugovora od roku od 14 dana, već ga uslovljava plaćanjem priključne takse ili troška priključka u iznosu od 10.000 dinara, saznaje udruženje građana za zaštitu potrošača Efektiva.

Kako navode u Efektivi, u pitanju su korisnici koji su ugovor zaključili na daljinu, koju su dogvorili uslugu razgovor sa operaterom preko telefona, a zatim su opremu dobili poštom.

“Naplata ove takse je prema Zakonu o zaštiti potrošača ništavna. Radi se o nepravičnoj ugovornoj odredbi”, kaže za portal N1 Dejan Gavrilović, iz Efektive.

On navodi da kupac koji se zaključio ugovor na daljinu ima pravo na odsutajanje bez obrazloženja u roku od 14 dana zbog toga što nije bio u mogućnosti da se fizički uveri u kvalitet proizvoda ili usluge.

Gavrilović kaže da se sličan slučaj dogodio pre par godina, kada je kompanija Orion telekom zahtevala nadoknadu od 60.000 dinara za raskid ugovora. Tada je Ministarstvo trgovine i telekomunikacije donelo rešenje da je Orion učinio povredu kolektivnog interesa potrošača.

Pročitajte još:

„U tim rešeniima Ministarstva trgovine, koje su se ticale još nekih sličnih kompanija, nema ni govora o priključnoj taksi. Ona, ako postoji, onda bi trebalo da bude napravljena u startu, odnosno da bude stvarni trošak. Osim toga, zna se da je priključenje na mrežu jednog korisnika mali trošak. Ali i bez toga svako ko je zaključio ugovor na daljinu ima pravo na odustanak bez nadoknade 14 dana od kada je potpisan”, smatra Gavrilović.

Kada je u pitanju raskid ugovora voljom potrošača posle 14 dana, Gavrilović objašnjava da su moguće dve opcije.

“Jedna je da se operateru plati ili razliku u dobijenom popustu do tog trenutka ili da plati preostale rate ugovora, u zavisnosti šta mu je povoljnije”, zaključuje Gavrilović.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare