
Strela iz Obrenovca odustaje od projekta javno-privatnog partnerstva o zameni beogradskih trolejbusa privatnim elektroautobusima, saznaje eKapija, koja najavljuje i da će radnici GSP-a u četvrtak, 20. februara, organizovati protest na Trgu republike.
Strela posle svih dešavanja i reakcija na temu zamene trolejbusa električnim autobusima, više nije zainteresovana za ulazak u javno-privatno partnerstvo sa Gradom, nezvanično je rečeno eKapiji.
Ovaj prevoznik, kako je rečeno za ovaj portal, jedino traži da mu se ne diraju linije koje je dobio u okviru javno-privatnog partnerstva sklopljenog prošle godine.
U Streli su svesni da su od GSP-a preuzeli veliki deo posla koji im čini najveći deo prihoda, naročito kada je reč o linijama 100, 600 i 700, a koje u potpunosti drži ovaj prevoznik. Strela, ukratko, ne želi reviziju opravdanosti svega onoga što su do sada preuzeli od GSP-a.
Kada je reč o tome koja vrsta elektro-vozila će Beograđane ubuduće prevoziti, odnosno koja vozila će grad kupovati za linije koje trenutno opslužuju trolejbusi, da li elektrobuse ili nove trolejbuse, prema saznanjima eKapije, o tome će gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić odluku doneti do 20. marta.
U četvrtak blokada Trga republike
Radnici GSP Beograd koji su nezadovoljni predstavnicima Grada pre dve nedelje dostavili četiri zahteva, blokiraće u četvrtak od 10.30 časova Trg republike zbog toga što je odgovor Grada izostao, saznaje eKapija.
Pre blokade centralnog gradskog trga, radnici GSP-a organizovaće protestnu šetnju od sedišta GSP-a na Dorćolu.
Ovaj portal podseća da je u zahtevima koje su radnici nedavno podneli, zatražena obustava svih aktivnosti grada Beograda u vezi sa ukidanjem trolejbuskog podsistema, odustanak od realizacije javno-privatnog partnerstva i stavljanje van snage Odluke o usvajanju samoinicijativnog predloga projekta javno-privatnog partnerstva koju je donela Skupština grada na sednici održanoj 25. decembra 2024. godine, a kojom je usvojen predlog privatnog prevoznika Strela iz Obrenovca da se gradski trolejbusi zamene privatnim elektroautobusima.
Zaposleni u GSP-u zatražili su tada i garanciju grada Beograda i njegovih čelnika da će trolejbuski depo Dorćol ostati na korišćenje GSP-u i da nijednom trećem licu neće biti ustupljen na korišćenje ili obavljanje delatosti, a treći zahtev je da grad Beograd odobri hitno raspisivanje tendera za kupovinu novih 100 savremenih trolejbusa za potrebe GSP Beograd, kako bi se trolejbuski vozni park gradskog prevoza u potpunosti obnovio.
Četvrti zahtev na koji nije odgovoreno se odnosi na preispitivanje opravdanosti i zakonitosti postojećih ugovora kojim su GSP Beograd oduzete gradske linije i linije sa poteza 100, 300, 400 i 700 i ustupljene privatnim prevoznicima u poslednjih godinu dana.
Ove zahteve zaposlenih u GSP-u podržalo je više nereprezentativnih sindikata, ali ne i reprezentativni Samostalni sindikat.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare