Gosti N1 o metrou: Počelo „ugrađivanje“, radi se zbog dizanja cene kvadrata

Biznis 22. nov 202117:44 > 19:44 31 komentara
N1

Predstavnik Inicijative Ne davimo Beograd Radomir Lazović i predsednik pokreta Slobodnih građana Pavle Grbović ocenili su u Danu uživo da projekat izgradnje metroa nije namenjen stvarnoj izgradnji i obezbeđivanju lakših uslova za prevoz u Beogradu, već nelegalnim poslovima oko ovog projekta, vrednog više od četiri miljarde evra.

Podsetimo, građani, aktivisti i predstavnici opozicionih stranaka su se u podne okupili na protestu zbog najave gradnje metroa, blokirali su put i nisu dozvolili kamionu sa gradilišta metroa da ga napusti. Građane je na protest pozvao Pokret Ekološki ustanak, kako bi se suprotstavili izgradnji metroa na Makiškom polju napominjući da to, kako je naglašeno u pozivu, ugrožava vodosnabdevanje Beograda.

Povezane vesti

„Meni se čini da su predstavnici vlasti ispravno postupili jer nisu došli, zato što nema ništa čime bi mogli da se pohvale. Jasno je da argumentima ne možemo da utičemo na Vesića, Malog i slične ljude, ali je ono što je važno da je građanima dosta dobro obvjašnjena štetnost metroa. Niko ovde nije došao zbog toga što ne želi metro, već zato što će na ovaj način kako se planira, ostaviti trajne štetne posledice po Beograd, ali i Srbiju“, rekao je Lazović.

Prema njegovim rečima, „biće potrošeno dve milijarde evra da se povežu dve livade, na kojima trenutno nema građana, a da se ne povežu zdravstvene institucije i da se zaobiđu obrazovne institucije, i da se ne povežu i Prokop i Autobuska stanica“.

„Ko će se voziti ovim metroom? Nama se čini, a to je i stav stručnjaka da se ovo radi kako bi se podigla cena kvadrata, tamo gde će se graditi metro“, smatra Lazović.

Grbović podseća da je prvi projekat metroa koji je napravljen za vreme prošle vlasti predviđao cenu od 2,2 milijarde evra za obe linije metroa, a da smo 2018. godine po izjavi Gorana Vesića došli do iznosa od tri milijarde. Krajem 2018. godine taj iznos je bio 3,6 milijarde evra, a po današnjoj računici je taj iznos 4,2 ili 4,4 milijarde evra.

„Da li je počela izgradnja metroa, ili nije je simboličko pitanje. Ovde je već počelo ugrađivanje već odavno“, ističe Grbović.

Ocenjuje da protest nije zakasnio i napominje da su bili prisutni predstavnici svih opozicionih stranaka, kao i da svi imaju identičan stav o toj temi.

„Ne žalimo da se metro radi na taj način. Ono što je ključno se neće desiti danas, ni za pet dana. Ključna stvar će se desiti 3. aprila na izborima, tada građani treba da kažu da ne žele metro po toj ceni, koji će biti napravljen na taj način, i koji će uništiti vodoizvorište“, poručio je lider Pokreta slobodnih građana.