Građani hoće smanjenje računa za grejanje za oktobar, stručnjaci – nema osnova

Biznis 25. nov 202219:2417 komentara

Beogradske elektrane treba da umanje račune zbog neisporučene toplotne energije za oktobar, s obzirom da usluga grejanja u ovom mesecu nije pružena od 15. oktobra, prvog dana zvanične grejne sezone, već tek od 1. novembra. To je stav koji je objavio Ombudsman grada Beograda povodom pritužbi građana i Organizacije potrošača "Efektiva" o odlaganju grejne sezone.

Ove godine stanovnici Beograda tople radijatore dobili su tek od 1. novembra, jer je zbog visokih, spoljnih temperatura gradska vlast donela odluku da se grejna sezona odloži za 15 dana. Beograđani zbog toga smatraju da treba da plate umanjene račune u oktobru.

Povezane vesti

„Naravno to je sramota. Znači ako je od 15. oktobra odluka da počinje grejanje, do 15. aprila, tako bi i trebalo da bude. I to je na neki način pljačka građana“.

„Ja sam uključila grejalicu i platila sam veću struju, veći račun, eto to je bilo. I isti račun za infostan? A isti račun za infostan“.

„Trebalo bi da bude umanjeno, za sve što nije odrađeno treba… Nema plaćanja“.

„Ne verujem, ako bude radovaćemo se, ako ne, nikom ništa“.

„Treba, apsolutno, zato što realno palili smo klima uređaje, i bez obzira što su temperature bile visoke u toku dana, bile su niske ujutru i račun za struju nam je znatno bio povećan.“

A 28 nezadovoljnih građana i organizacija potrošača Efektiva su zbog toga uputili žalbu gradskom ombudsmanu Miljku Valjareviću. Zaštitnik građana je stao iza njih.

„Tarifni kupac plaća cenu za isporučenu toplotnu energiju za grejanje stambenih prostorija, i ima pravo na reklamaciju iznosa utvrđenog računa u roku od osam dana od dana prijema računa“, ističe se saopštenju ombudsmana.

U Efektivi su zadovoljni i ističu i da će se to pitanje naći i pred gradskim odbornicima na sednici 29. novembra.

„Pitanje umanjenja računa naći će se na sednici Skupštine grada 29. novembra, što znači da je negde možda pobedio razum što se uopšte ovo pitanje našlo na Skupštini grada, i pozivamo odbornike Skupštine grada da poslušaju pravo, da poslušaju pravdu, da poslušaju ombudsmane i donesu jedinu odluku koja se može doneti u interesu potrošača“, poručuje Jovan Ristić iz Efektive.

Sa druge strane, pojedini stručnjaci za energetiku ne slažu se sa takvim stavom.

„Imajući u vidu sadašnju legislativu, mislim da neće naći osnova da dobijju to obeštećenje. Svakako bi bila i revolucija recimo kada je potreba da se produži grejna sezona ako imamo hladan recimo april pa čak i početak maja, pa Beogradske elektrane duže greju, i onda kažu ‘e sada ćemo morati da vam povećamo taj paušal i celu cenu i da promenimo obračun jer smo morali da vas grejemo duže 15 dana’. Ni to se ne bi desilo niti bi se to tražilo od kupaca“, kaže stručnjak za energetiku Željko Marković iz Dilojta.

A šta kažu elektrane?

Uputili smo pitanje i Beogradskim elektranama, da li će građanima umanjiti račun za oktobar, međutim do sada nismo dobili nikakav odgovor.

Komentari

Vaš komentar