Kampanja preuzimanja korisnika SBB-a se ne zaustavlja. Kako toj kompaniji javljaju korisnici, ovoga puta pozive i ponude dobijaju od Jetela (Yettel). Korisnici su svoja iskustva podelili i na društvenim mrežama.
Metode za preuzimanje korisnika kakve više niko ne može zamisliti primenjuju Telekom i Yettel i ne pitaju koliko košta.
„U pitanju su slučajevi nelojalne konkurencije, koji su sve učestaliji. Niko ne kaže da konkurencija nije zdrava, dobro je da se na tržištu nadmeću razni operateri, to je dobro za korisnike, oni trljaju ruke dobiće usluge boljeg kvaliteta po nižoj ceni, ali nisu dobri slučajevi nelojalne konkurencije“, kaže Jovan Zečević, direktor pravne službe SBB.
Štandovi ispred konkurentske kompanije, štandovi u državnim preduzećima, plakati po gradu sa objašnjenjem kako raskinuti ugovor sa SBB-om, a ima i novih ponuda – da vam Telekom ili Yettel otkupe dug.
„Ko ima recimo ugovor sa SBB-om na 24 meseca, minimalnu ugovornu obavezu, ostalo mu je recimo šest meseci i konkurent nudi bilo direkntno bilo preko agencije kakva mi saznanja imamo, da otkupi tih šest meseci i plus daje akcijsku ponudu. Sve to kad se sabere, to je jedan veliki iznos koji su oni spremni da plate da bi preuzeli korisnike“, naglašava Zečević.
Korisnicima se govore i neke stvari koje nisu tačne, međutim, mnogi ne žele da ih bilo ko poziva i da ih tera da raskidaju svoje ugovore.
„Fenomenalan razgovor sam imala s promoterkom Yettel, želi da mi predstavi pogodnosti njihovog TV i interneta, kažem da ne želim da menjam SBB.
Insistira da mi objasni, da kod njih mogu da gledam N1, ja ponavljam da neću da menjam SBB. Ona uvređeno: – Ali, saslušajte me“, priča jedna građanka.
„Jetel koristi Telekomovu optičku mrežu. Nemaju N1. Lažu“, kaže jedan muškarac
„Kad mi Telekom, Yettel itd. dođu na vrata: „Dobar dan, mi smo…“ Da uštedimo moje i vaše vreme – nema sile koja ć-e me naterati da promenim provajdera. Doviđenja. Doviđenja“.
Krši se niz zakona
SBB direktno informacije dobija od građana koji su dobili poziv, a ni ne znaju kako na primer Jetel ima informaciju da koji kablovski sistem koriste. Zbog toga se krši niz zakona.
„Ovde se krši zakon član 41 o nelojalnoj konkurenciji, Zakon o zaštiti konkurencije, Zakon o oglašavanju, Zakon o zaštiti potrošača. Generalno oni pozivaju korisnike bez njihovog pristanka, što je u suprotnosti sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti. U Italiji je pre oko dve godine kažnjen Telekom Itali sa 28 miliona evra upravo zbog pozivanja korisnika bez njegovog izričitog odobrenja“, navodi Zečević.
Još jedan u nizu napada na SBB biće pridodat nizu tužbi koju ta kompanija već ima kako bi zaštitu svog poslovanja tražila na sudu.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare