
Šta donosi prelazak na internet trgovinu, da li ćemo i posle pandemije zadržati naviku da kupujemo iz fotelje, koja su nova zanimanja potrebna za razvoj ove oblasti, teme su o kojima je za Infobiz govorio Milivoj Đorđić, direktor marketinške agencije Smartpoint za Adriatic regiju.
U Srbiji je znatno porasla e-trgovina u 2020. godini, preko 20 odsto, najveći rast beleži se u oblasti prehrambenih proizvoda i proizvoda za ličnu negu, od čak 26 odsto, a ne zaostaju ni kupovina odeće i obuće i uređaja za kuću.
Pandemija je samo ubrzala razvoj e-trgovine, prognoza prema agenciji Statista, jeste da će rast internet trgovine u 2021. godini biti oko 10 odsto, jer dolaze nove platforme na tržište Srbije i one se neće boriti samo za e-potrošače nego i za tradicionalne potrošače, što ukazuje da bi rast mogao da bude i veći.
Veliki je prostor za razvoj u toj oblasti, Srbija je tek na početku-elektronska trgovina podrazumeva čitav ekosistem-on obuhvata i onlajn prodaju usluga i finansijske i logističke servise, kaže Đorđić.
Kada je reč o raspodeli zarade, u e-trgovini zarada treba da ostane samom web šopu, koji pomoću marketinških alata itekako dobro poznaje ponašanje potrošača, što daje prednost u odnosu na ostale učesnike u trgovini. S druge strane, troškovi se smanjuju, nema zakupa objekata, a s druge strane, smanjuju se i troškovi ljudstva. Ako se web šop optimizuje, štedi se u troškovima logistike i administracije. U oblasti e-trgovine traženi su i novi tipovi stručnjaka, kaže direktor agencije Smartpoint.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare