Jedna Lasta od ovog proleća ne čini gradska preduzeća: Beograd prodao svoj deo akcija, kome se toliko žurilo

Ekonomija 02. mar 202421:07 17 komentara

Pre nekoliko dana prodat je deo akcija saobraćajnog preduzeća Lasta u vlasništvu grada Beograda, ali nije poznato ko je te akcije kupio. Juče je predsednik Privremenog organa grada Beograda Aleksandar Šapić najavio da će GSP Beograd prepustiti privatnicima prigradske linije, ali, takođe, nije poznato koji privatnici će te rute dobiti. Međutim, prema brojnim nezvaničnim izvorima, postoji mogućnost da iza oba slučaja stoji ista kompanija.

Jedna lasta od ovog proleća ne čini gradska preduzeća. Beograd je prodao svoj deo akcija u Lasti, kome se to toliko žurilo?

„Sve ono što je beogradsko ili nosi taj naziv oni to otuđuju. Privremeni organ je taj koji treba da donosi odluke koje se tiču tekućih i neodložnih poslova, tako kaže zakon“, kaže Vladimir Obradović iz SSP.

Ne kaže ono što je urađeno – da se rasprodaje imovina i da se donose strateške odluke koje mogu imati dalekosežne posledice po grad.

Pročitajte još

„Lasta ima odredjenu tradiciju u poslovanju, ima brend i veliki broj linija kojima ona operiše tako da mislim da bi to mogao biti dovoljan razlog za ulazak u vlasničku strukturu“, kaže Branislav Jorgić, berzanski analitičar.

Kupac je tajni, Jorgić dalje objašnjava da tek kada pređe u vlasništvo nekog investitora koji poseduje više od 25 odsto akcija, njegovi podaci moraju biti javno dostupni.

„Ali ima tu još dosta koraka da se napravi da bi se došlo do krajnjeg cilja“, kaže Jorgić.

Prvi korak u preuzimanju biznisa, je tako napravljen, a na koga se najviše sumnja?

Na bilbordu piše, 75 godina svuda je vidim, medjutim postoji mogućnost da je uskoro više ne vidite jer će lastu ustreliti sve moćnijii autobuski prevoznik Strela, tvrde naši sagovornici.

Lasta već godinama posluje sa gubicima, ali ima ono što je Streli potrebno, veliku garažu pored auto-puta, blizu grada, jer se njihove nalaze u Obrenovcu i na Ubu.

„Isto tako smo svedoci da mnoge linije koje je Lasta držala u poslednjim godinama su prepuštene upravo prevozniku Strela, a negde je čak i Lasta učestvovala u poslu upravo sa Strelom Ub i Strelom Obrenovac koja je njen najveći konkurent“, kaže Ivan Banković iz Centra GSP Beograd.

Upitno je kako je to Lasta odlučivala da napusti tržište na odredjenim linijama, a Strela pronašla interes da te linije preuzme.

„Strela jeste kompanija koja očigledno pretenduje da bude neko umesto GSP-a, odnosno da ima najveći broj autobusa i u gradskom i u prigradskom prevozu putnika“, kaže Banković.

A ko to drži luk koji odapinje Strelu?

„Javna je tajna da jedna grana vladajuće koalicije ima jak uticaj na njih“, kaže Nikola Jovanović iz CLS.

Strela, kaže Jovanović, hoće da preuzme kontrolu ne samo nad Lastom nego i nad privatnim prevozom u Beogradu, koji je, poslednjom odlukom grada o dodeljivanju novih linija privatnicima, počeo ozbiljno da ugrožava i GSP.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare