Jovanović: Situacija u GSP i javnom prevozu može da se poboljša za šest meseci


Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu izjavio je u emisiji N1 Studio Live da veruje da bi za šest meseci situacija u GSP i javnom prevozu mogla da se poboljša. Pored gradskog Vodovoda, kaže on, sigurno preduzeće sa najlošijim poslovanjem je GSP. "To JKP duguje 5,6 milijardi dinara dobavljačima i partnerima privatnim sa kojima posluje, sarađuje u glavnom gradu. To je neverovatna suma, to bi u nekom civilizovanom svetu bio dovoljan razlog da direktor GSP i nadležni gradski sekretar podnesu ostavke", kaže.
Kako je rekao Jovanović, govoreći o pucanju cevi na Paliluli, "ista magistralna cev je pukla i 2019. godine".
"U međuvremenu je čitav potez rekonstruisan, to je koštalo Beograđane preko 30 miliona evra, vrlo je retko u normalnom svetu da magistralna vodovodna cev puca, pogotovo svake dve godine", kaže on.
Dodaje da su radovi trajali skoro tri godine, iako je trebalo da traju šest meseci.
"Ceo projekat je bio aljkav, loše planiran, u okviru te rekonstrukcije je 2019. pukla cev, gde su je verovatno greškom probušili izvodeći radove. Vodovod nema jasnu sliku šta se nalazi ispod zemlje", rekao je Jovanović.
Pored gradskog Vodovoda, kaže on, sigurno preduzeće sa najlošijim poslovanjem je GSP.
"Mi smo saopštavali frapantne podatke, za Vodovod smo rekli da imaju preko 10 milijardi dinara neplaćenih potraživanja. To znači da se direktor nije potrudio da naplati ono što pripada Vodovodu, a to je suma koja bi mogla da bude uložena u održavanje vodovodne i kanalizacione mreže", kaže.
U GSP je, ističe, "još gore".
"To JKP duguje 5,6 milijardi dinara dobavljačima i partnerima privatnim sa kojima posluje, sarađuje u glavnom gradu. To je neverovatna suma, to bi u nekom civilizovanom svetu bio dovoljan razlog da direktor GSP i nadležni gradski sekretar podnesu ostavke. Pored toga, nije tajna da GSP svake godine ima gubitke koji se mere u milijardama, čak ni to nije realna slika, jer GSP dobija ogromne subvencije iz budžeta grada. GSP i privatni prevoznici svake godine dobiju preko 30 milijardi dinara, i to potpuno nezavisno od naplate karata", kaže.
Gradonačelnik je, podseća, rekao da je glavni problem naplata karata.
"Jeste to veliki problem, ali privatni prevoznici takođe imaju mali procenat naplate karata, ali zahvaljujući dotacijama, imaju zaradu i biju se ko će da uzme koju liniju", kaže.
Kao još neke probleme u GSP je naveo to da imamo nabavljene gasne autobuse, ali se ne koriste, jer nemamo gasne stanice.
"Smatram da je osnovica za vozače GSP, 39.000, premala. Vozači su preumorni, voze u dve, nekad i u tri smene, čak i sedam dana u nedelji. Nije isto jednom profesionalnom vozaču da li će voziti neki dobar autobus ili neki krš", kaže Jovanović.
Veruje da za šest meseci situacija u GSP i javnom prevozu može da se poboljša.
CLS je, kaže on, istraživanjem prvo utvrdio da je, uz zagađenje vazduha, javni prevoz drugi najveći problem za građane.
U drugoj anketi, koja se ticala samo prevoza, 2.500 ljudi je glasalo, a na prvom mestu je bio loš kvalitet vozila - 25,9 odsto.
"Problem je postojeća politika, a ne neka viša sila, ili što su vozači plaćeniji u inostranstvu. Ako se ne naprave korenite promene, Beograd će jednostavno stati", kaže Jovanović.
Ceo razgovor pogledajte u okviru emisije N1 Studio Live:
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare