Kako da podnesete zahtev za umanjenje računa zbog odlaganja grejne sezone

Biznis 03. nov 202216:3313 komentara
Izvor: Shutterstock

Grejna sezona je zbog toplog vremena počela dve nedelje kasnije od planiranog, međutim nadležni su odbacili mogućnost da računi budu umanjeni. Zbog toga je organizacija koja se bavi zaštitom potrošača Efektiva napravila tekst po kome će nezadovoljni građani, pre svega Beograda, moći da od toplana zatraže umanjenje računa.

Efektiva je napravila šablon zahteva koji mogu da koriste svi zainteresovani sa nedovoljno pravničkog iskustva. Osim toga navedena je i elektronska adresa na koju je potrebno poslati zahtev.

Dejan Gavrilović iz Efektive kaže za portal N1 da su napravili šablon koji će moći pojedinačno da se šalju toplanama.

Povezane vesti

„Čekali smo da vidimo li će oktobarski računi biti umanjeni. Pošto se to nije dogodilo, stvorili su se uslovi da građani ulože reklamaciju“, kaže on.

Kako navodi Gavrilović toplana ima obavezu da odgovori u roku od osam dana, a ako odgovor bude negativan, on kaže da će savetovati građane da se obrate gradskom ombudsmanu koji je nadležan za rešavanje ovakvih stvari.

„Ako i to ne pomogne, pozvaćemo građane na masovno pokretanje potrošačkih sporova“, poručio je on.

Gavrilović kaže da su zahtev za umanjenjem računa poslali Sekretarijatu za energetiku Beograda i Komunalnoj inspekciji, ali da posle više od nedelju dana na upite niko nije odgovorio.

Povezane vesti

Neverovatno je, kaže Gavrilović, da gradske vlasti potpuno ignorišu zahteve potrošača u Beogradu.

„To je razbojničko ponašanje. Ministarka energetike Dubravka Đedovič izjavila je da je odlaganjem sezone grejanja ušteđeno 50 miliona evra. Međutim, ne bih rekao da je to bilo kakva ušteda. To je novac, makar veći deo oduzet od građana jer su plaćali uslugu koju nisu dobijali“, rekao je on.

On kaže da je, ako ministarka smatra da je to ušteda, onda najbolje da se ukine grejna sezona, a da građani sve vreme plaćaju.

„Na taj način bi uštedeli oko 600 miliona evra. Situacija je apsurdna“, ocenio je Gavrilović.

Iz Udruženja potrošača Efektiva ranije su poručili da građani koji tokom cele godine plaćaju daljinsko grejanje mogu da traže umanjenje računa za oko 8,33 odsto za celu godinu.

Podsetimo, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić takođe odbacio mogućnost umanjenja računa navodeći da umanjenje za „par procenata“ nije rešenje, a da bi kada cena gasa postane tržišna, računi mogli da skoče i po nekoliko puta više.

„Pojedine lokalne samouprave su to učinile, ali to nije dobro, jer time otvaraju Pandorinu kutiju, a to je skok cene grejanja koji bi plaćali građani, u skladu sa realnim okolnostima i cenama koje diktira svetska tržišna cena gasa“, izjavio je Šapić sredinom oktobra kada je trebalo da počne grejna sezona.

Komentari

Vaš komentar