Mali: Krajem godine krećemo u izgradnju metroa u Beogradu

Ekonomija 22. jan 202112:07 > 15:34 161 komentara

Krajem godine počeće izgradnja prve linije metroa u Beogradu, najavio je danas ministar finansija Siniša Mali, nakon potpisivanja Memoranduma o razumevanju za projekat Beogradski metro, čija bi izgradnja, prema preliminarnim analizama trebalo, kako kaže, da košta 4,4 milijarde evra.

Memorandum su potpisali ministar finansija Srbije, direktor JKP „Beogradski metro i voz“ Stanko Kantar, potpredsednik grupe „Alstom“ Filip Deler, generalni direktor „Ežis“ Oliver Buvar i predstavnik kompanije „Pauer Čajna“ Šje Ziđi.

„Potpisivanjem ovog sporazuma jasno se definišu prava i obaveze svih učesnika u projektu. Time je napravljen korak bliže rešenju vicedecenijskog sna. Krajem godine već krećemo u izgradnju prve linije beogradskog metroa“, istkao je Mali.

Francuske kompanije radiće na obezbedjivanju kompozicija i izgradnji podsistema, a Kinezi će izvoditi građevinske radove.

U novembru, kako je najavio, počinje izgradnja depoa na Makiškom polju, čime započinje izgradnja prve linije beogradskog metroa od Železnika do Mirijeva u dužini od 21,3 kilometra, sa 21 stanicom.

Druga linija imaće 20 stanica, biće duga 19,2 kilometra i ići će od Mirjeva do Zemuna.

Treća linija povezivaće sa BG vozom delove Beograda koje neće pokriti prve dve linije.

Foto: Ministarstvo finansija

Potpisivanju su prisustvovali i ministar saobraćaja Tomislav Momirović, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, kao i ambasadori Kine i Francuske  – Čen Bo i Žan Luj Falkoni.

Kako teku rokovi

“U aprilu ćemo dobiti idejno rešenje za izgradnju depoa na Makiškom polju. Potom ćemo završiti eksporprijaciju. Do novembra ćemo početi sa nasipanjem i izgradnjom depoa na Makiškom polju. To će biti početak radova na beogradskom metrou”, najavio je zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić.

U međuvremenu će se usvojiti plan generalne regulacije šinskih sistema u oktobru.

“On će definisati sve linije metroa, odnosno tačno gde će se nalaziti stanice. Definisaće razvoj BG voza koji treba da se naslanja na metro, da povežemo i Surčin i Obrenovac, koji sada nisu povezani BG vozom do železničke stanice u Zemunu – do sada su povezani samo Mladenovac, Sopot, Lazarevac i Barajevo”, naveo je Vesić.

Kako je istakao, povezivanjem i Pančeva dobiće se jedinstven sistem.

“Kroz plan ćemo predvideti novih 50 kilometara tramvajskih šina od Požeške ulice, prema Ceraku, od Novog Beograda prema Bežanijskoj kosi, kao i spuštanje od Bogoslovije prema Adi Huji i prelazak na levu obalu Dunava. Šinski podsistem će biti osnovni vid prevoza u Beogradu, kao u svim metropolama”, zaključio je Vesić.

On je najavio da se krajem godine raspisuje i konkurs za izgled 41 metro stanice u Beogradu. Sve će, kako je rekao – biti različite.

Kako je istaknuto na današnoj konferenciji za novinare posle potpisivanja memoranduma, prva linija beogradskog metroa treba da bude završena – 2028. godine.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare