Matić: Aukcija za 5G licence u prvoj polovini 2022. godine

Ekonomija 19. okt 202114:18 > 16:14 11 komentara
N1

Aukcija licenci za 5G tehnologiju biće održana u prvoj polovini sledeće godine, najavila je Tatjana Matić, ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija.

„Aukcija za 4G mrežu je donela u budžet 125 miliona evra, a procenjuje se da će novac od 5G biti mnogo veći“, rekla je Tatjana Matić u razgovoru sa članovima Američke privredne komore.

Pročitajte još:

Ona je ocenila da je, osim prodaje licence, važno i da se novac uloži u infrastrukturu na terenu, koja će se koristiti u industriji, gde će se videti najveći efekat 5G tehnologije.

Navodeći da su tri mobilna operatera – Telekom, A1 i Telenor, dovoljni za domaće tržište, Tatjana Matić je izjavila da su sve tri kompanije iskazale spremnost da učestvuju na aukciji.

„Potrebno im je vreme da usklade finansijske planove, kako bi bili spremni za aukciju“, rekla je Matić.

Ona je navela da je ključni preduslov za aukciju vremenski rok ulaganja u infrastrukturu i primenu 5G.

„Ne želimo da čekamo 10 godina, već da rok bude ograničen na jednu do dve godine“, izjavila je Tatjana Matić.

E-trgovina

Ministarka trgovine, turizma i telekomonikacija izjavila je da je u prvih šest meseci 2021. godine broj dinarskih plaćanja na sajtovima isključivo srpskih trgovaca bio blizu 11 miliona, što je za 91 odsto više nego u prvoj polovini 2020. godine.

Ona je na lansiranje kampanje „Klikni na sigurno kupuj provereno“ za suzbijanje ilegalne trgovine preko interneta i u razgovoru sa predstavnicima Američke privredne komore u Srbiji (AmCham) navela da je vrednost tih transakcija iznosila preko 25 milijardi dinara, što je rast od 99 odsto u odnosu na prvih šest meseci 2020. godine.

„Zato je nastavak sistemske digitalizacije prioritet Ministarstva i cele Vlade. Strateški pristup ovoj oblasti je od ogromnog značaja kako za razvoj e-trgovine, tako i za razvoj nivoa digitalne pismenosti, kao i povezivanja aktera na tržištu poslovnog i obrazovnog sektora“, istakla je Matić.

Prema njenim rečima kriza je pokazala da je institucionalni okvir dobro postavljan i da je dozvolio razvoj e-trgovine u Srbiji, što se oslikalo na utrostručen nivo onlajn prodaje.

Govoreći o klasičnoj trgovini, Matić je kazala da Ministarstvo trenutno radi na pripremi Predloga strategije trgovine Srbije do 2025. godine, kao i da će ovaj dokument odrediti pravac razvoja trgovine, a u njegovoj izradi učestvovaće i AmCham.

„Učešće američkih kompanija u privrednom rastu i razvoju Srbije od ključnog je značaja i nastavićemo i dalje da dajemo kao resorno ministarstvo podršku unapredjenju te saradnje. Važno je da strane kompanije donose nova iskustva, nova znanja koje zaoštravaju konkurenciju, ali cilj svega toga je da se ide ka višem kvalitetu usluga i nižim cenama“, navela je ministarka.

Predsednik AmCham Zoran Petrović rekao je da kampanju „Klikni na sigurno kupuj provereno“ treba da doprinese suzbijanju ilegalne trgovine preko interneta.

„Pored razvoja kapaciteta tržišnog nadzora nad onlajn trgovinom, neophodno je povećati i nivo znanja samih potrošača na internetu“, naglasio je Petrović.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare