
Još dok sam bio gradonačelnik radili smo studiju o saobraćaju i projekcije o potrebi razvoja saobraćajnih kapaciteteta za ceo Beograd. Tada se utvrdilo da je najveće opterećenje upravo u tom pravcu: Železnik, preko Sajma, pa ka centru grada, rekao je ministar finansija Siniša Mali odgovarajući na pitanje N1 - koji su stručnjaci utvrdili da linije metroa treba da se seku na Savskom trgu.
Zato je, ističe, prioritet bio kada je Ežis preuzeo da radi studiju, da se upravo analizira ta trasa.
„Stručnjaci iz Ežisa i još jedna kompanija iz Londona, koja je takođe bila angažovana od strane Grada Beograda uradili su analizu i savetovali da se reše dva najgora ili najteža pravca kada je reč o broju ljudi i saobraćaju. To je upravo pravac od Želenika preko centra grada pa ka Mirjevu“, naveo je Mali.
Nakon toga, kako ističe, utvrdili su da treba da se ide drugom linijom „da se napravi drugi krug od Mirjeva ka Zemunu“.
“ Ka Zemunu, a ne ka Novom Beogradu, jer je on već razvijen po pitanju šinskog sistema. I, onda, sa trećom linijom da obuhvatite one delove grada koje niste obuhvatili sa prve dve linije i koje vam se potpuno uklapaju u razvoj BG voza“, rekao je Mali.
On je potvrdio da se linije preklapaju upravo u Savskom amfiteatru.
„To je logično rešenje, ne zbog Beograda na vodi ako na to ciljate, već vidite da je tu gro aktivnosti i gro saobraćaja koji se odvija svakodnevno. Time se rešava problem kada je u pitanju saobraćaj“, naveo je Siniša Mali.
Ministar finansija Srbije danas je potpisao Memorandum o razumevanju za projekat Beogradski metro. Memorandum su, uz ministra finansija Srbije, direktor JKP „Beogradski metro i voz“ Stanko Kantar, potpredsednik grupe „Alstom“ Filip Deler, generalni direktor „Ežis“ Oliver Buvar i predstavnik kompanije „Pauer Čajna“ Šje Ziđi potpisali su danas Memorandum o razumevanju za projekat Beogradski metro.
Izgradnja Beogradskog metroa će, prema prvim podacima, koštati 4,4 milijarde evra.
Komentari (12)
Vidi sve komentare