"Kada okončavate decenijsko partnerstvo sa Etihadom, osnovni red je da položite račune i obavestite javnost: koliko je Srbiju koštao projekat Er Srbija, koliko je Etihad zaradio od iznajmljivanja njihovih aviona sa posadom, obuke pilota, usluge menadžmenta, iznajmljivanja njihovih slotova na aerodromima, zašto Er Srbije nema nijedan avion u svom vlasništvu", upitao je u saopštenju Dušan Nikezić iz Stranke slobode i pravde.
Nikezić navodi da je od samog početka saradnje postojao neravnopravan odnos, u kojem je Srbija, dodaje, uložila neuporedivo više od Etihada.
On podseća da je Srbija uzela dugoročne kredite od 120 miliona dolara sa kamatom od čak 7,64 odsto i provizijom 6,55 odsto, kao i kratkoročni kredit od 40 miliona evra, a usluge Etihada platila preko 100 miliona evra.
„Dodatno, država je Er Srbiji za ovih deset godina dala preko 350 miliona evra subvencija i dodatnog kapitala za pokrivanje gubitaka, dok je Etihad uplatio samo inicijalni ulog od 29 miliona evra“, navodi potpredsednik SSP.
Dodaje se da se zbog toga na kraju saradnje mora podvući crta i preuzeti odgovornost.
„Podaci iz zvaničnih izveštaja o poslovanju kompanije pokazuju bi za Srbiju bilo bolje da Etihadu nikada nismo dali vlasnički udeo i pravo upravljanja u našoj nacionalnoj aviokompaniji“, navodi Nikezić.
Prema njegovim rečima, iz aviona se vidi da se vlast rukovodila isključivo poslovnim interesima Etihada i da je Srbija od ovakvog arnžmana imala samo štetu.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare