Nova ekonomija: Španski Azvi tužen za milione evra zbog neplaćanja radova za sanaciju urušenih kosina u Grdelici

Ekonomija 12. nov 202418:13 9 komentara
N1

Španska kompanija Azvi, angažovana na izgradnji dela autoputa E75 u Caričinoj dolini, tužena je zbog neisplaćivanja novca za sanaciju kosina koje su se urušavale na potezu od Grdeličke klisure do tunela Predejane, saznaje Nova ekonomija.

Podizvođač ovih radova, kompanija Integral inženjering iz BiH, pokrenula je tri postupka kako bi naplatila više od tri miliona evra od Azvija, vidi se iz sudskih dokumenata, piše Nova ekonomija.

Dva postupka vode se zbog duga za same radove, a treći zbog neisplaćenog zakupa mehanizacije.

Ukupna vrednost sporova je 420 miliona dinara, ili nešto manje od 3,6 miliona evra.

Iz ogranka Integral inženjeringa sa sedištem u Nišu kažu da “duži niz godina” izvode radove na naknadnoj stabilizaciji kosina na deonicama autoputa koje je inicijalno izgradio Azvi na Koridoru 10 u Grdeličkoj klisuri.

“Do pred kraj 2022. godine odnosi su bili profesionalni i korektni, da bi nakon toga usledili problemi koji se svode na neizmirivanje finansijskih obaveza od strane Ogranka AZVI prema Ogranku Integral Niš, što predstavlja osnovu više sudskih sporova koje smo pokrenuli protiv Ogranka AZVI-ja”, rekli su iz Integrala za Novu ekonomiju.

Naveli su i da se matično privredno društvo Integral inženjering a.d. Laktaši obraćalo matičnom privrednom društvu Azvi u Španiji, tražeći da se problemi reše na tom nivou, “na čemu se druga strana nije angažovala”.

“Nadamo se da u budućnosti neće biti potrebe za pokretanjem novih sudskih sporova i da će Ogranak Azvi postupiti profesioanlno i izvršiti svoje ugovorene obaveze, ali, ukoliko se to ne desi, Integral inženjering će biti više nego spreman da svoje poslovne interese zaštiti i na takav način”, rekli su iz ove firme.

Iz Azvija nisu odgovorili na pitanja Nove ekonomije do objavljivanja ovog teksta.

Inženjer i građanski aktivista Danijel Dašić smatra da je investitor na projektu, javno preduzeće Koridori Srbije, trebalo da raskine ugovor sa španskim izvođačem.

“U principu trebalo je da to odmah raskinu i da traže međunarodnu arbitražu. Mada, kad pogledate s kojim firmama Koridori, odnosno država sklapa ugovore, to su uglavnom kompanije koje imaju reputaciju koruptivnih”, rekao je Dašić za Novu ekonomiju.

Ceo tekst pročitajte na portalu Nove ekonomije.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare