Petrović: SBB – dvadeset godina najbržeg interneta

Ekonomija 09. feb 202216:09 7 komentara
SBB

Sredinom januara, kompanija SBB je saopštila da ima najbrži internet i najbolju mrežu u Srbiji, što je pokazalo istraživanje kompanije Ookla.

Tim povodom, za PC Press je, u data centru kompanije, govorio Tomislav Petrović, CTO SBBa, odnosno direktor direkcije za inženjering.

Povezane vesti

Petrović je istakao da je SBB od samog osnivanja imao cilj da donese inovacije i pokrene tržište, a kaže da su u tome uspeli, jer su dokaz za to zadovoljni korisnici i dobijene nagrade.

„Prvi smo uveli širokopojasni kablovski internet 2003. godine, koji je na tržište doneo značajno veće brzine od tada dostupnih putem DSL tehnologije, kao tadašnjeg evropskog standarda. Dve godine kasnije otišli smo korak dalje i predstavili digitalnu televiziju, a potom i digitalnu fiksnu telefoniju. Kada je reč o revoluciji TV servisa, u odnosu na sve prethodno, napravili smo 2017. godine sa EON platformom, a 2018. godine otišli smo korak dalje, omogućivši apsolutnu inovaciju sa EON Smart Box, koji svaki TV pretvara u Smart TV. EON je sada vodeća TV platforma na tržištu od 40 miliona ljudi, a među prvima bili su upravo SBB korisnici u Srbiji. Nezapamćeno interesovanje za EON Smart Box kao tada, vlada i danas i ponosni smo dodatno na to, da osim nagrada koje je EON dobio, korisnici ga ocenjuju kao superiornu tehnologiju. EON je razvijen inhouse, od strane stručnjaka u United Cloud i to je naša dodatna vrednost“, rekao je.

Dodaje da su 2020. predstavljeni personalizovani korisnički profili i da je najavljen početak personalizacije kompletnih usluga.

„Uporedo sa inovacijama, vodili smo računa o razvoju našeg tima, koji je samo u poslednjih deset godina porastao za hiljadu ljudi, ali i kvalitetu usluga i oceni korisničkog zadovoljstva, koji je sada u rangu vodećih svetskih telco kompanija“, naveo je.

Takođe, ističe Petrović, pažnja je posvećena i najmlađim korisnicima, razvitkom EON Kids, posebnim prostorom namenjenim samo za decu, kao i EON Kids daljinaca, a prošle godine je korisnicima omogućen i EON Connect, aplikacija za upravljanje kućnim internetom i bezbednosti dece na internetu.

Ukazao je da je nedostajuća karika u tom lancu mobilna telefonija, odnosno mogućnost da se korisnicima ponude sve telekomunikacione usluge.

„Poslednje dve godine mnogo se pričalo o važnosti interneta i internet brzinama. U inženjeringu kompanije uradili smo mnogo toga kako bismo korisnicima pružili samo najbolji servis i uprkos različitim izazovima uspeli u tome, a sada smo za to dobili i svetsko priznanje. SBB je dobitnik priznanja za najbrži internet i najbolje ocenjenu internet mrežu u Srbiji u trećem i četvrtom kvartalu 2021. godine, na osnovu skoro dva miliona testova korisnika širokopojasnog interneta, dakle i kablovskog i optičkog, uključujući i testove putem WiFi konekcija, putem aplikacije Speedtest kompanije Ookla“, podsetio je.

Naveo je da je Ookla svetski lider u aplikacijama za testiranje, prikupljanje podataka i analizu fiksnih i mobilnih mreža.

SBB internet je ostvario ocenu 85,78 Speed Score, što je najbolji rezultat u Srbiji, po kojem je drugoplasirana telekomunikaciona kompanija ostala daleko iza, a najveći konkurent je dobio duplo manju ocenu.

„SBB kompanija ne samo da je prva donosila inovacije na tržište Srbije, već smo tokom dvadeset godina uvek držali najviši nivo kvaliteta naših usluga i postavljali standarde kada je reč o izvanrednosti korisničkog zadovoljstva. Korisnici nam većinom čestitaju, a ova nagrada dala je dodatni motiv da eventualne poteškoće u radu što pre rešimo ili unapredimo. Kolege u mom timu vide Ookla nagradu kao apsolutnu potvrdu svih napora, ambicija, rada i talenta koje smo uložili. Ovo je znak da smo uradili pravu stvar i daje nam podstrek da nastavimo sa realizacijom svih ciljeva koje imamo u 2022. ali i narednih 20 godina“, zaključio je Tomislav Petrović.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare