„Plan“ naplate karata: Šapić ga menja iz dana u dan, oglasili se i iz Kentkarta

Ekonomija 10. apr 202319:31 45 komentara

Iz dana u dan, gradonačelnik Aleksandar Šapić menja plan naplate karata u javnom gradskom prevozu. Tako je danas došao do trećeg - u kom se ukida plaćanje noćnog prevoza. Poznavaoci prilika kažu da to ukazuje samo na jedno - da gradonačelnik nema jasnu ideju šta tačno želi da promeni i da će to dovesti do urušavanja sistema.

Da bi, kako kaže, povratio poverenje građana gradonačelnik je rešio da promeni sistema naplate karata u gradskom prevozu. Pre četiri dana najavio je ukidanje validatora, niže cena karata i ne samo to.

POVEZANE VESTI

„U našem novom sistemu nema više vremenske od 90 minuta – ukidamo, postoji celodnevna karta za obe zone, to znači za ceo grad, kad kažem ceo grad, tu mislim i na najdalju tačku u Lazarevcu i cena je 200 dinara„, govorio je Šapić 6. aprila.

Pošto se pokazalo da premijerno predstavljanje novih pravila ima propusta, gradonačelnik je, sa izmenama i dopunama plana, zaređao po televizijama sa nacionalnom frekcencijom .

„Imali smo tu kartu od 90 minuta koja je važila vremenski sat i po, koja je koštala 89 dinara, evo kažem vam, Sekreterijat to nije planirao u ovoj prvoj opciji, ali mislim da treba da se vrati, jer kada vam ljudi na nešto ukazuju, ali ta karta koja je do juče bila 90 dinara, sad će biti 50 dinara“, rekao je na TV Happy 7. aprila.

„Evo danas najnovija informacija – javili su mi iz Sekreterijata za javni prevoz, složio sam se s tim da ovu sa 200 idemo na 120“, kazao je na TV PRVA 9. aprila.

„I jedna nova stvar koju do sad nisam ni rekao, a to je da će noćni prevoz, karta za noćni prevoz je od sada bila, to je od 12 noću do 4 ujutru, bila 200 dinara, mi uvodimo potpuno besplatan noćni prevoz„, izjavio je danas.

„To što se cenovna politika bukvalno menja svakog jutro, ostavlja utisak da zapravo sistem ne postoji, da nema pilota u avionu i da građani zapravo ne znaju šta ih očekuje ni sutra, a kamoli u budućnosti vezano za gradski prevoz, bojim se da je ova klasična populistička priča – drži vodu dok majstori odu – do nekih prvih izbora, a nakon toga to što će se sistem potpuno urušiti to njega očigledno ne zanima“, ocenjuje Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu.

Urušavanju sistema doprineće i ukidanje opreme, upozorava Jovanović. Kaže da bez toga neće moći da se kontroliše gde se vozilo nalazi ili koliko su privatni prevoznici napravila kilometara. Dodaje i da predložene cene karata nisu srećno rešenje, jer će uticati na to da na naplata u javnom prevozu opadne.

„Cena dnevnih karata ukupno košta manje nego cena nedeljne karte i da ta niska cena dnevne karte utiče na to da građani neće imati motiv da kupuju i nedeljne i mesečne karte koja su osnova sistema punjenja budžeta kroz naplatu karata, vidimo i da će biti moguće plaćanje SMS-om, to otvara polje za brojne zloupotrebe, to otvara mogućnost da vi pošaljete SMS tek u momentu kad vidite da je komunalni milicajac ušao u autobus“, pojašnjava Jovanović.

Nejasnoće u gradonačelnikovim planovima vide i u kompaniji Kentkart koja je zadužena za naplatu karata u javnom prevozu. Najavljuju da će tužiti gradsku upravu, ukoliko se izglasa raskid ugovora.

„Do dana današnjeg nismo dobili ni jedan jedini pisani dokument da bilo kakvim nečinjenjem nismo ispunjavali ugovorne obaveze i voleli bismo da vidimo taj predlog jednostranog raskida ugovora, angažovali smo stručne timove, pravnike, koji će nadalje pratiti ovu celu stvar i voditi ovaj postupak i pred sudom ako treba, jer mi mislimo da smo žrtva jedne odluke koja nije apsolutno bazirana na bilo kakvim činjenicama, nego je više bazirana u cilju dobijanja političkih poena“, naglasio je Sava Terzić iz kompanije Kenkart.

Od najavljenih planova gradonačelnik, kaže, neće odustati. Tvrdi da je postojeći ugovor od starta napravio štetu gradu i građanima. Poručuje i da će predložene izmene „popravljati još 33 puta ako treba“, kako bi građani bili zadovoljni.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare