Ponovo se proizvode vagoni u Goši

Biznis 07. dec 202207:478 komentara
Izvor: N1

U fabrici šinskih vozila "Goša" u Smederevskoj Palanci, projektovan je i proizveden vagon za prevoz kontejnera. Ovaj tip vagona se prvi put proizvodi u Srbiji, a spada u najtraženije teretne vagone u Evropi i svetu, objavio je RTS.

Pet godina od odlaska u stečaj i tri godine od kada je u vlasništvu smederevskog „Želvoza“, u fabrici šinskih vozila „Goša“, ponovo se proizvode vagoni.

RTS navodi da izuzev firme koja je sertifikovala vagon, u procesu projektovanja i proizvodnje učestvovale su samo domaće firme.

„U pitanju je intermodularni vagon ‘SGNSS’. Pažljivom analizom tržišta smo se usresredili na ovaj proizvod, zato što je sve više zahteva za ovakvim vagonom i u Evropi i na domaćem tržištu, jer je prevoz kontejnera nešto što je budućnost u železničkom saobraćaju“, rekao je Svetozar Bugarin, generalni direktor FŽV „Želvoz“.

Intermodularni vagon je proizveden u „Goši“, ima i mogućnost da se modifikuje za prevoz „frigo kontejnera“, koji zahtevaju snabdevanje električnom energijom.

„Ovo je prilika koju srpska privreda mora da iskoristi, ne samo u vagonogradnji, nego generalno. Mogu da kažem da su ovakvi projekti nešto što može da pospeši naš izvoz, i da se država Srbija na neki način pozicionira na svetskom tržištu“, dodao je Bugarin.

U fabrici šinskih vozila „Goša“ trenutno radi oko sto radnika, a zbog širenja proizvodnje u planu je da se zaposli još toliko ljudi. Mesečno se napravi između pet i deset vagona, a kako kažu u ovoj fabrici, očekivanja su da će se proizvoditi četiri puta više.

Fabriku „Goša“ je 2019. godine kupio smederevski „Želvoz 026“ za milion evra. „Goša“ je bila u stečaju od 2018. godine, a njemu su prethodili višemesečni protesti i štrajkovi radnika, koji su tražili neisplaćene zarade.

Vlasnik „Goše“ bila je slovačka ŽOS Trnava koja je u aprilu 2017. fabriku prodala kiparskoj firmi Lisnart, a potraživanja prenela na ćerku firmu ŽOS Zvolen.

Fabrika je u fokus javnosti dospela u martu 2017. godine kada se na radnom mestu ubio jedan radnik. Prema rečima kolega, on se na taj potez odlučio zbog izuzetno loše ekonomske situacije.

Radnicima prethodno četiri godine radnicima nisu uplaćeni doprinosi za zdravstveno ni penziono osiguranje, a rukovodstvo im je dugovalo između 15 i 20 zarada. Kako je tada rečeno, mnogim radnicima jedini obrok tokom dana bio je topli obrok u fabrici.

Komentari

Vaš komentar