Probijena prva cev u tunelu „Beli potok“ na obilaznici oko Beograda

Biznis 21. jan 202313:1918 komentara
Izvor: MGSI/Predrag Mitić

U tunelu "Beli potok", na obilaznici oko Beograda, danas je probijena prva tunelska cev, dok će druga biti probijena sledeće nedelje, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Kako se navodi u saopštenju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Vesić, koji je jutros prisustvovao probijanju tunela, istakao je da je upravo tunel „Beli potok“ najzahtevniji i najvažniji objekat na sektoru 6 obilaznice oko Beograda.

Pročitajte još

„Vredni radnici koji rade na sektoru 6 obilaznice oko Beograda probili su prvu tunelsku cev u tunelu Beli Potok, dug 360 metara, druga će biti probijena sledeće nedelje“, rekao je Vesić i precizirao da je u tunel ugrađeno deset tona armature, kao i 10.000 metara kubnih betona, a da je iskop urađen na oko 100.000 metara kubnih u samim tunelskim cevima.

Sektor 6, od Straževice do petlje Bubanj potok, dugačak je 9,6 kilometara. Na tom sektoru urađena su ukupno četiri nadvožnjaka dužine 870 metara, dva mosta dužine 913 metara, tunel „Beli potok“, a radi se petlja „Avala“ i petlja-čvor „Bubanj potok“, sa izlazom prema Beogradu.

Kada se završi taj sektor, biće završena kompletna obilaznica oko Beograda, duga više od 47,7 kilometara, do Bubanj potoka i tada će se steći uslovi da se potpuno izmesti tranzitni saobraćaj iz centra Beograda, odnosno sa Gazele, istakao je Vesić.

Kako bi obilaznica u potpunosti bila završena, neophodno je da se ugovori poslednja deonica obilaznice, od Bubanj potoka do Pančeva, sa drumsko-železničkim mostom kod Vinče i na tome se radi, dodao je.

MGSI/Predrag Mitić

„Kada ugovorimo taj poslednji 31 kilometar i završimo sve, Beograd će, konačno, posle više od 30 godina, dobiti svoju obilaznicu, koja je počela da se gradi devedesetih godina. Beograd je milionski grad i ne može da funkcioniše bez obilaznice,  metroa, gradske železnice. I zato je ovaj projekat značajan, ne samo za Beograd i Srbiju, već i za međunarodni saobraćaj, s obzirom da je ovaj koridor jedan od najznačajnijih evropskih koridora“, naznačio je.

Radove na izgradnji obilaznice, na sektoru B, od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj potoka, koji obuhvataju deonice 4 – od Ostružničkog mosta do petlje Orlovača, 5 – od petlje Orlovača do tunela Straževica i 6 – od Straževice do Bubanj potoka, izvodi kineska kompanija „Power China”, a glavni podizvođač je azerbejdžanska kompanija „Azvirt“.

Tunel „Beli potok“ radi se u otvorenom iskopu.

Komentari

Vaš komentar